Centi_30.jpg109

 






1988. január 31. vasárnap


kormány.jpgMa Ferihegy 2-re vittek éjszakára. Most nem vittem magammal sem walkmant, sem rádiót, mert az volt a tervem, hogy lopok egy kormányt.
Egy kis reptéri vontatóban néztem ki még valamikor novemberben, mikor Molnár Csabival rodeóztunk az egyikkel. Nagyon kis pofás kormány, vaskos és kicsi, nem olyan vékony vacak, mint ami a Zsigulikban van. Viszek haza ilyet. Hogy miért ma? Nem tudom, így ébredtem, hogy ma ez a feladat. Beugrott, hogy múltkor tetszett, lopok magamnak egyet.

Minden ideálisnak látszott.
Mészáros volt a csapat ügyeletes tiszt, ő nem az a vadul ellenőrizni járó fajta, éjféltől a kettes gépállóhelyhez tett ki, ami gyakorlatilag a reptéri gépjárműparkkal határos, és amiatt is úgy látszott szerencsém lesz, mert felhős, hideg éjszaka terült szét rajtunk.

A lopás azért az egy fura dolog.
Úgy valahogy beszarik tőle az ember!
Nem tudni miért, de olyan, mintha rosszban sántikálnék.

És az ember félni kezd, hogy lebukik.
Be van szarva tőle.
De mégis elmegy lopni.
Ha igazán félne a büntetéstől, nem merné megtenni.

Hát én azzal nyugtattam magam, hogy én egy reptéri vontató kormányát akarom ellopni.
Az szerintem nem bűn.
kormány1.jpg
Beültem az egyik vontatóba és elővettem a kanálgépem. Ezt kaptam még Bikanyakútól az első napokban. Basszus, több mint egy éve.
Kivettem a kést és nekiestem a csavaroknak.

De valahogy nem passzolt, nem illett és nem tudtam leszedni. Nyilvánvalóvá vált, hogy be kell hoznom valamit. Valami eszközt.
Mondjuk csavarhúzót. Meg egy 17-es dugókulcsot.

De ezt itt benn elég nehéz megmagyarázni. Vagy a kapunál táska ellenőrzésnél, hogy az meg minek?
Mert tényleg minek?
Ugyanis, ha valami elromlik, csak jelenteni kell, az ÉPK-sok megjavítják.

Minek ide csavarhúzó? Mit mondok, ha bárki megkérdi?

Kiderül, hogy lopni fogok.

Mindegy.

Én behozom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr895681150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepi79 2014.01.31. 10:15:02

"A lopás azért az egy fura dolog.
Úgy valahogy beszarik tőle az ember!
Nem tudni miért, de olyan, mintha rosszban sántikálnék."

mintha rosszban... :DDDD

Trebb 2014.01.31. 13:09:27

Nálunk Szentendrén a műhely mögött félretett Ural hátsó féltengelyből a differenciálművet lovasította meg egy szimpatikus soros katonatársam, mert kompatibilis a civil Kamaz illetékes alkatrészével... az a dög darab kb 50-60 kg.

Kíváncsi vagyok a fejleményekre. ;)

Dvorszky határőr 2014.01.31. 13:55:07

@Dvorszky határőr: Na mondjuk nem tudom, hogy lehet kilopni egy 50-60 kilós darabot, van erről valami infó?

hungarisztan 2014.01.31. 15:47:19

@Dvorszky határőr:
Loptak Magyarországon már komplett mozdonyt is. Nem úttörővasutast, hanem nagypályást. Ahhoz képest egy Ural difi smafu... ;o)

paveway 2014.01.31. 21:49:00

Megélhetési kormány-váltó.

Rollende Landstrasse 2014.01.31. 22:47:32

@hungarisztan: Ez csak városi legenda, már Moldova is rákérdezett a vasutas riportkönyvében. Bár, tulajdonképpen én már loptam mozdonyt, de csak egy egészen rövid időre, aztán visszavittem :-) De muszáj volt egymás mellé rakni a motort és a Taurust, a két kedvenc járművemet egy fénykép erejéig. :-))

Rollende Landstrasse 2014.01.31. 22:55:47

Tudod, miért vanak őrök egy reptéren? Mert vannak olyan lopós emberek, mint te.

Ja, most jut eszembe, hogy te is őr vagy...

Pech...

És még te tartod értelmetlennek az őrséget és lázadsz? Hisz épp te vagy a példa, miért kell őrt állítani.

Na akkor vegyük sorra:

1. Őrségbe nem mész ki, helyette elalszol.
2. Aztán kimész, de fegyver nélkül.
3. Észre se veszed, hogy nincs fegyver.
4. Bezzeg a takarítónő észreveszi, hogy eggyel több AMD van a folyosón a kelleténél.
5. Most pedig lopni fogsz.

Ugye nem várod az "Őrszakma ifjú mestere" kitüntetést? Azt hittem, az utolső száz nap unalmas leszerelés-várásba fullad, de úgy látom, újabb ív készül madasodni a történetben.

Apropó: sztyuvi lesz még, vagy ők már nem mozgatják a fantáziádat?

Dvorszky határőr 2014.02.03. 13:09:38

@Rollende Landstrasse: :)) nem állítom, valóban hogy kiváló Őr lettem volna, de valahogy akkor ez fel se tűnt. Meg, hogy ez lopás lenne? AMi meg nem szép dolog? Eszembe sem jutott. :)
Sztyuvikkal kapcsolatban nem lőhetem le a poént. Ha lesz egyáltalán. :)

Trebb 2014.02.13. 12:37:27

@Dvorszky határőr: Több lépcsőben történt a dolog: először a laktanyán kívülre egy másik al-laktanyába a kajás barkasszal onnan pedig haza egy Lada utánfutóval a nyugodt, esős hétvégén. :)

Dvorszky határőr 2014.02.17. 10:57:08

@Trebb: ja értem, így valóban kivitelezhető, kell hozzá szervezés az igaz.
süti beállítások módosítása