Szabadsag-szobor-Budapest-IMG_0297.jpg1988. május 18. -

 

 

 

 

 

 

Sziasztok!

 

Mint már a múltkor is említettem, a blog írása közben nagyon sok repülőtérrel kapcsolatos oldalt néztem át, leginkább képek után kutatva. Igazából a reptér abból az időszakból, az elmúlt rendszerből nem volt valami túldokumentált objektum, filmeseket is csak egyszer láttam, emiatt kép is alig volt. Amit találtam, már közreadtam.

A keresés közben azonban nagyon sok érdekes cikkbe botlottam, most megosztanék néhányat.

Engem mindig elképesztettek azok a gépek, amiket a reptéren láttam, mert némelyik most is, de '86-'87 környékén aztán végképp futurisztikusnak tűnt. Ezekből mutat be néhányat ez a cikk.

Nagyon érdekesek a különböző (sokszor eltitkolt balesetek), ezek közül itt egy egész jó gyűjtemény.

Erről a prágai balesetről sem hallottam anno.

Egy másik cikket ugyanerről a napokban álfirkász, egyik kedves törzsolvasó tett be kommentként, megosztom azt is, mert sokkal részletesebb.

 

Egy korabeli Ferihegy 2-ről készített film. 1:20-tól indul.

 

 

 

Egy kicsit későbbi felvétel, de olyan részeket mutat be, amit ritkán látni.
Én se láttam 27 éve. :)

 

 

 

 

 Következő poszt jövő kedden.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr576198357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hungarisztan 2014.06.05. 13:46:30

Ha igazán érdekeset akarsz olvasni, akkor a Malév 240-es járatának olvass utána (de ne csak a Wikit!), ami a bejrúti leszállás előtt esett le, a mai napig tisztázatlan körülmények között. Az eset azóta sem kutatható (pedig ott relatíve sekély a víz, elméletileg lehetne!), minden anyag titkosítva mind a libanoni, mind a magyar oldalon. Még az áldozatok hozzátartozói sem kaptak semmiféle hivatalos magyarázatot.
Elég sanszos, hogy a polgári gép fedélzetén minden létező vonatkozó jogszabályt megsértve hadianyagot szállítottak a térségbe, és ezt az ellenérdekelt fél nem nézte jó szemmel és lekapták a leszálláshoz készülődő gépet egy RPG-vel. Állítólag üzentek is előre, állítólag még el is jutott az üzenet mind a titkosszolgálatokhoz, mind a céghez, mind a személyzethez, mind bizonyos utasokhoz, nem véletlenül voltak kevesen, nem véletlenül késlekedett a rakodás és az indítás. Nem vagyok híve a konteóknak, de az egész sztori a mai napig bűzlik. A mindenkori magyar kormány még pár évvel ezelőtt is megtagadta a hozzátartozók által kezdeményezett kutatást. Lehet, hogy sosem tudjuk meg, mi történt, de hogy valami nagyon nagy disznóság miatt haltak meg a járaton utazók és szolgálatot teljesítők, az rozsdás bökő.

A felelősök meg szépen megússzák/megúszták (mint mindig).

noauth 2014.06.05. 15:08:09

Régen készült egy "Ferihegy titkai" című film is a reptérről. A reptér életét mutatja be, igaz nem a 90-es években, de sok dolog van, ami lényegét tekintve azóta se változott. Például még 2009-ben is használtunk dos-os rendszert utasok felvételére. Szerettük, mert gyors volt, egér nélkül is jól lehetett kezelni.
És a reptéren nagyon jó tud lenni a hangulat: www.youtube.com/watch?v=Lu2jSWZn060 Velük dolgoztam, és tényleg ilyen jó világ volt, imádtam. Annyira szuper hely, elbűvölő, mindig aktív, egy kis ország az országon belül.
(A videón nem vagyok rajta, én később kerültem hozzájuk.) Persze a Malév csődje elég sok mindent felkavart. Nagyon-nagyon elszomorító, hogy ez megtörtént sok minden miatt. Valahogy azóta nem olyan A reptér.

Dvorszky határőr 2014.06.05. 16:35:07

@hungarisztan: Köszönöm ennek utána nézek!
:)
@noauth: Basszus ezt is ki akartam tenni, mindegy azért majd még kiposztolom. :)))

bagamoyo 2014.06.05. 16:37:34

Néhány kampós beficcent a 2. filmbe, ha jól láttam a teló pici képernyőjén.. :)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.06.05. 18:57:58

Az a cikk, aminek a linkjét a másik poszt alá beraktam, valójában csak egy gyors google keresés eredménye volt.
Ha jobban megnézed, amit első helyen adtál meg, az a sorozat nyitó része, az enyém meg ugyanennek a sorozatnak a ki tudja, hanyadik része. Szóval nem részletesebb, csak folytatás. :))
Lehet, hogy ha kicsit formába jövök, kibiciklizek Ferihegyre. ;)
(innen kb. 20-30km, szóval oda-vissza már elég húzós)
süti beállítások módosítása