Szabadsag-szobor-Budapest-IMG_0297.jpg

1988. május 18. -

 

 

 

 

 

 

Sziasztok!

 

Sok képet gyűjtögettem, hogy majd beleteszem a blogba, de nagyon sokszor az után jutott eszembe az, hogy nem tettem be, miután az aktuális poszt kikerült. Most válogatás nélkül teszem fel ide, van ami nem korhű, csak a reptér belső felépítését mutatja, de alapvetően a képek nagy része abból az időből van. És vagy sokat nézegettem ezeket a képeket, vagy tényleg ilyen furán tompa színe volt mindennek, mindenesetre az emlékeimben is valami ilyen hangulat él, amit a képeken látni.

Mostanában beszélgettem a reptéren szolgált katonákkal és azt látom, kivétel nélkül mindenkire hatott a reptér maga. Olyan világban jártunk, ahova azóta nem tehetjük be a lábunk, és aminek a működése mindenkit lenyűgözött.
Van, akit a szervezettsége, van, akit a repülőgépek, van, akit a kiszolgáló gépek. És van, akit a szabadság érzése, amit közvetít azzal, hogy fémhordók emelkednek a levegőbe, elszakadva a talajtól és elszakadva az induló országtól más országba érkezni.

Van, akit a kerozin szaga bűvölt el, van, akit az épületek, és van, akit a terminálos lányok.

Mindenki arról számolt be, hogy megfoghatatlanul kötődik hozzá.
Én is ünnepnek érzem mindig, amikor utazom és a gépen ülve látom a betont, és ahogy bagamoyo (olvasója és szereplője is a történetnek) fogalmazott egy kommentben, ilyenkor mindig nézi ő is a betont, keresve a járőrt, és élvezve azt az érzést, hogy minden járműnek, minden dolgozónak, aki a reptéren tevékenykedik, tudja, ismeri a dolgát, a szerepét.
Én ugyanezt érzem.

Szóval nagy szívásnak éreztem a katonaságot sokszor, de a reptér az nagyon mélyen beégett.
Be kell vallanom, hogy hihetetlen szerencsés vagyok, hogy itt töltöttem a katonaidőm, mert most, hogy újra végigéltem, tudatosult csak, hogy amikor csak tudattalan látványelemként, a sokadik Rövid Ugrás után bambán bóklásztam, akkor is tódult be az információ, akkor is töltött meg a semmihez nem hasonlítható hangulattal, amitől az ember úgy érzi, (és most magamat idézem), hogy a reptér és a repülés az emberiség csúcsteljesítménye. A reptér amiatt lenyűgöző, mert pokolian jól szervezett, és azzal, hogy egy önmagában is hatalmas egységként része egy hatalmas, globális, országokon, nemzeteken átívelő rendszernek, azt jelképezi, hogy képesek vagyunk együttműködni származástól, kultúrától függetlenül.
Ez a globalizáció legjobb hozadéka.


És örülök, hogy mindezt abban a korszakban láttam a saját szememmel, amikor még egy lila rágó is szenzáció számba ment.
Így ütött olyan nagyot.

Szóval én szeretem ezeket a képeket.
:)

D. Tamás

 

A következő poszt csütörtökön.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr626197076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Division 2014.06.02. 09:11:35

Az a letört farkú gép mi volt? Unatkozó határőrök éjszaka minden elállítgattak a pilótafülkében, és ez lett a vége? :-)))

Dvorszky határőr 2014.06.02. 11:35:28

@Division: Az valami 74-75 körüli MALÉV gép balesete, keresek róla cikket valahol és beteszem majd. :)

johnibyg 2014.06.02. 13:04:38

@Division: wiki szerint: "1981. október 21. – az egyik Tupoljev Tu–154B típusú repülőgép (HA-LCF) a prágai repülőtéren leszállás közben kettétört." Úgy emlékszek, pilótahiba, de mindenki túlélte.

A két fotósorozatban van minden:
Aeroflotos Il-14 a fortepanról (arra még én írtam a címkét), a Tu-144, Il-76, Concorde, ős-Jumbó, Lufthansa 727-es, MALÉV-os Barkas, Lada, Ik280, a prágai gép, a felújított Lada. De a legjobb szerintem az épülő 2-es terminál.

Őt kihagytad:
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=19483

Dvorszky határőr 2014.06.02. 13:50:10

@johnibyg: Na ez gyors volt, emlékszem, hogy olvastam erről a balesetről, de nem pontosan emlékeztem már.
A képek tényleg eklektikus gyűjtemény, de igyekeztem anno sok képet összegyűjteni, de aztán valahogy elfelejtettem ezeket az megfelelő helyekre betenni, pedig jobb lett volna, mint így, de mostmár mindegy.
:)

Division 2014.06.02. 16:47:12

Ladás képekről jut eszembe: végül akkor nem lett menő reptéri kormányod?

wrstjnethn 2014.06.03. 14:15:11

Ladás képekhez: pont kint voltam a reptéren, mikor fotózták, az egyik (ide nem felrakott képen, ejnye-bejnye) a háttérben látható KLM gép ötödik ablakán néztem ki. Valószínűleg azért álltak oda, mert a gép festése különösen jó összhangban van a kocsiéval.

Az épülő reptér hihetetlen, mennyire a semmi közepén volt!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.06.03. 23:46:43

@Division:
iho.hu/hir/baleset-pragaban-atstartolas-helyett-zuhanas-111021

--------------
Más: én a 32. képet kivenném a sorból. Az ugyanis egy screenshot valamelyik rep.szimulátorból, talán a FS-ból, bár megesküdni nem mernék rá. Mindenesetre nem fotó. :)

Dvorszky határőr 2014.06.04. 13:00:36

@Division: :)) nem sajna nem lett, de aztán nemsokkal már fasza dáciám volt, abba nem is mutatott volna jól!
:))

Dvorszky határőr 2014.06.04. 13:02:01

@wrstjnethn: Azért ez micsoda véletlen baszki! :))
Pont akkor ott lenni.
Az épülő reptéri képet én is sokáig néztem, szinte hihetetlen, hoyg egy szántóföldből mi tud kibújni.
:)

Dvorszky határőr 2014.06.04. 13:05:32

@álfirkász: a cikket köszönöm :)
A 32-es képet azért tettem el, mert jól látszik rajta a lépcső. a LRI-s kocsi meg a csomagos kistraktor, szemléltető eszköz lett volna, ahhoz, hogy a gép érkezésekor milyen járművek mennek hozzá ki, aztán elfelejtettem felhasználni. Benn hagyom. :)

Pedezsi 2014.06.08. 20:54:15

Ha minden igaz,a PanAm jumbos kép a 88-as Astra kongresszus idején készült Ferihegy 2-ön és én akkor szoliba voltam ott!
Emlékezetes volt számomra.....

Dvorszky határőr 2014.06.10. 15:13:29

@Pedezsi: Ez bakker micsoda véletlen megint! Na majd sör mellett jöhet, mitől volt emlékezetes.