Centi_30.jpg 517

 

 

 

December 19. Péntek

 

Tegnap este a tisztesek már nem engedték, hogy kimossuk a cuccainkat, kénytelenek voltunk mindannyian mások szaros alsóit felvenni. Nekem szerencsémre olyan jutott, ami érintetlen volt, de a Misi is, Szabó is rozsdásat szerzett magának. Gondosan kifordítottunk mindent és úgy vettük fel, de ahogy húztam magamra az éjszaka áthűlt atlétatrikót, alsónadrágot, azt hittem elhányom magam. Olyan érzés volt mintha más koszos, szürke habos, zsíros és kihűlt fürdővizébe kellett volna beleereszkednem.

Vvvááá...

Aztán este végre kimoshattuk a gatyákat. Szitkozódva, undorodva sikáltuk a cipőkefével. Fakó fényű, erőtlen lámpa világította meg a zuhanyzó és mosdó zöldessárga falait, a mosdókagylók szürkén, mocskosan, megtörten haldokoltak. Körben, a falakra felszerelt vékony, pucér csövek cikáztak le a csapokig, aztán tovább a zuhanytálcák fölé, és csak elvétve virágzott a végükön egy-egy rozsdás zuhanyrózsa.

Auschwitz jutott az eszembe.

Rideg, kegyetlen, nyomasztó.

A szaros gatyákat dörzsölgető társaim is végtelenül szánni valónak, menthetetlennek tűntek. Ahogy két nappal ezelőtt is, amikor a birkaszart keféltük.

A meleg víz nem volt gyakori vendég a laktanyában ezért mosni, ugyanúgy ahogy zuhanyozni is, az első néhány percben meleg vízben aztán hidegben tudtunk. Az erőteljesebb testalkatúak vagy akik többen alkottak egy bajtársi szövetséget és egyszerre léptek fel a társaikkal szemben azoknak jutott csap, de ott is csak vékonyan folyó víz volt, a többség csak benedvesítette, majd a durva szőrű cipőtisztítókefével az ablakkereten, a zuhanytálca csempéjén vagy a földön sikálta a megszerzett holmit.

Gábor hangja riasztott.

– Készen vagyok, menjünk innen! Hogy ezt a rohadt ablakot se üvegezik be, ilyen hidegben!

– Menjünk. – mondtam én is, s közben összehúztam a gyakorlóm gallérját.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr294894542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása