Centi_30.jpg429

 

 

 

Március 17. Kedd


Hülye vagyok teljesen. Nem értem, hogy ez eddig miért nem jutott eszembe?
Régen hihetetlen sokat olvastam, faltam a könyvet. Igazi könyvmoly voltam. Inkább maradtam otthon a könyvbeli hőseim közt, minthogy lemenjek focizni a haverokkal vagy csak bandázni a játszótérre.

Anyuék kiborultak, ha úgy mászkáltam a lakásban, vagy mondjuk, úgy vittem ki a szemetet, hogy a kezemben volt a könyv és egy pillanatra sem pillantottam fel belőle. Az meg aztán végképp felháborított mindenkit, amikor a vasárnapi ebéd valóban meghitt és meleg családi légkörében én a tányérom elé, az asztalra tett könyvet olvastam. Hozzám sem lehetett szólni, nem hallottam, nem láttam. Mindenem volt a könyv, hős voltam benne, leleményes, erős, állhatatos, érzelemdús és szerelmes. Olyasmi voltam, amilyen lenni szerettem volna valójában.
Összemérhető ezzel a foci?
Dehogy. Szartam rá.

Most viszont már hónapok óta nem volt a kezemben igazi könyv. A Határőr című újság fel-fel bukkan néha, de rém unalmas dicshimnusz-gyűjtemény.
Nem is értem, hogy lehet, hogy eddig nem tört rám elemi erővel az olvasás vágya, hogy nem hiányzott?
És tegnap például miért  nem jutott eszembe, hogy behozzak valami könyvet?
Hülye vagyok teljesen.

Mert most este, ahogy feküdtem az ágyamban, egyszer csak bevillant Rogers őrnagy az Északnyugati átjáró című könyvből. Azt annak idején nem bírtam letenni. Egy rettenthetetlen vezető, aki a katonáival Amerikát és Európát összekapcsoló szárazföldi vagy vízi összeköttetést kereste brutálisan kemény körülmények közt. Itt még csak halványan sem emlékeztet egyetlen tiszt sem arra a férfire, aki abban a történetben megelevenedett.
Illetve de. Emlékeztet.
Nem is tudtam ezzel gyerekkoromban sokáig mit kezdeni. Rogers őrnagy ugyanis elbukott végül, mint vezető és mint ember is.

Akkor kezdett derengeni, hogy a valóság más, és egy könyv nem csak makulátlan emberekről szól. Addig mindig olyan könyvet olvastam, ahol a főhős az elejétől a végéig szilárd jellem. Itt viszont Rogers őrnagy egy gáncs nélküli lovag és egy kisstílű szélhámos volt egyszerre, illetve egymás után. Olyan érzésem volt vele kapcsolatban, mint ahogy én futottam a edzésen a 100 métert. Hogy az első húsz méteren egy gigász voltam, duzzadó erővel, elpusztíthatatlanul, aztán hamar kifulladtam, lassultam és a végén kacsázó lábakkal, groteszk pózban - leeresztett karokkal vonszolva magam - értem célba.
Ilyen lehet a való élet.

Ha ez ember lezserül méri fel a távot, nem tervez, nem készül, csak nagy mellénnyel, túlzott becsvággyal nekiindul, nem oda érkezik, nem úgy, ahogy szeretné. És könnyen lehet, hogy más emberként. Rosszabbként, ha sok a nehézség és túl sok a még elfogadhatónak látszó, de már tisztességtelen menekülőút.

Nekem most mindegy volt milyen, de más ember akartam lenni. Hirtelen rám tört. Ne ez legyek, aki most vagyok ebben a körletben, ebben az egyenruhában, ebben a seregben.
Ehhez kellene a könyv.


daniellaikenjiothinkersculptures2.jpg(Kenjio)


Este végigjártam a körleteket, hogy valakitől szerezzek valami olvasnivalót, de nem sikerült. Nem nagyon volt benn senkinek, vagy ha igen, nem olvasta még ki. Az alegységügyeletest is kérdeztem, vonogatta a vállát, de az asztalában lapult egy Mi, Határőrök című kiadvány, formára majdnem könyv. Azt vittem el kínomban.

Na azt a trágya szart! Tele van olyan - gyanítom fiktív - alakokkal, amilyen soha nem akarnék lenni.

Hányinger. Szereznem kell egy jó könyvet.

Életbevágó.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr55131456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(h)öreg 2013.03.17. 20:36:54

Istentől elrugaszkodott hely lehetett az a ferihegyi FEP!Ahol én megfordultam,minden őrsön,és a századnál ahol szolgáltam voltak a klubban könyvek.Szépirodalmiak is.Ez gy volt a kiképzőben is,más dolog,hogy mennyi időd volt olvasni.

Oldm4n 2013.03.18. 11:12:11

91-92-ben Ferihegyen nemigen volt már semmi. Tudtuk, hogy vége, egyik utolsó vagyunk, így nem csodálkoztunk semmin. Igazából azon MOST csodálkozom, hogy gyakorlatilag Dvorszky határőr idejében is így voltak a dolgok, jópár évvel korábban...

Oldm4n 2013.03.18. 11:14:46

(Dvorszky határőrnek egy részinformáció - Magam is az olvasás megszállotja vagyok, úgy öt éves korom óta. Következésképpen nem feltétlenül igaz, ha valaki benga nagy állat, az ostoba tahó is. Bár ebből lehet egyfajta stratégiai előnyt kovácsolni egy társalgás során. Különösen az MMA szövetségben! :D )

Dvorszky határőr 2013.03.18. 17:28:05

@(h)öreg: Igazából pici laktanya volt, de mondjuk valami könyv lehetett volna az igaz. :)

Dvorszky határőr 2013.03.18. 17:29:21

@Oldm4n: :))) Az nem baj, ha a nyomatékosítás előtt az érvek is megállnak a lábukon. :)))
Amúgy mióta is sportolsz? gyerekként kezdted?

Oldm4n 2013.03.18. 17:35:56

Kisgyerekként kezdtem. Aztán 11 évesen kaptam egy nagyon csúnya fertőzést, amivel majd egy évet kórházban voltam, vesztegzár alatt. :( Akkor brutálisan elhíztam. Kijöttem, vissza a suliba, elkezdtem oroszul tanulni, és mivel csúfoltak, ezért sportolni kezdtem. Azóta egy hasonló kényszerpihenőt leszámítva gyakorlatilag folyamatosan sportolok. Persze, van rajtam vagy 25 kiló zsír, (negyvenen túl..) de azért így is egy mázsa izom... több sportszövetség alapításánál bábáskodtam, (Súlyemelés után jött a testépítés, majd a szkanderszövetség) illetve mostanában az MMA szövetségben tevékenykedem. Emellett vadászíjászattal játszom (kiviszünk egy csomó gumiállatot az erdőbe, majd halomba lövöldözzük őket) ez nagyon jó móka! :D Majdnem olyan, mint egy vadászat, csak nem folyik vér. Az emberben pedig igenis benne van genetikailag a harc, a vadászat. Engedni kell elszabadulni, sok stresszt levezet rólad.

Dvorszky határőr 2013.03.19. 15:37:31

@Oldm4n: Azért ez egy elég szép sztori, jó példa, hogy nem biztos, hogy lefogyni kell törekedni, hanem sportolni, mert 40 felett hirtelen lesz sok a 25 kiló zsír, ha nincs alatta izom. Az MMA az a ketrecharc ugye? Gondolom, mindegyiket csináltad aminek a szövetségében benne vagy.
:)
Ez a vadászíjászat jól hangzik, életembe nem hallottam arról, hogy gumiállatokra lehet lődözni, de tényleg jó mókának tűnik. Sport íjjal vagy hagyományos íjjal megy ez?

Oldm4n 2013.03.19. 18:51:28

Hát, nem egészen. A sima ketrecharc az a K1. Az MMA (mixed martial arts) egy olyan szabadfogású viadal, amit ugyan ketrecben rendeznek, de nálunk a nemi szerveket tilos támadni, illetve van valamennyi védőfelszerelés. (Kesztyű, szuszpenzor) Én a 125 kilómmal szupernehézsúlyban vagyok, de akárhány kilóval lehet csinálni. Igen, mindet csináltam. :)
A 3D vadászíjászat bármilyen íjjal végezhető, mindenféle kategóriabesorolások léteznek. Egyszer látogass el egy rendezvényre. Jó buli. www.szip.hu itt az eseménynaptár alatt vannak a rendezvények. Nyugodtan kimehetsz látogatóként, senki nem fog megharapni. :D Többnyire erdős-hegyes-völgyes-patakos terepen megyünk körbe 2-17 km-t (pályája válogatja) ahol ki vannak téve gumiállatok, ezeket "vadásszuk" le a szabályzatnak megfelelően. Hihetetlen ösztönöket hoz elő az emberből... komolyan! Plusz egy valódi vadászat pontosan ugyanilyen, ergo a túlélésre esélyesebbek közé kerülsz be, ha ügyesen gyakorlod. Egy íjat elő lehet állítani egy élesebb kővel is, ha nagyon muszáj...

Dvorszky határőr 2013.03.25. 12:45:42

@Oldm4n: Na mondjuk kiguglizhattam volna az mma-t. De mindenesetre ez keménynek tűnik. De régen nem azt írtad, hogy súlyemelésben versenyzel most? vagy azt is csinálod? Annyi mindent csinálsz alig tudom követni
:))
A 3D íjászat az tetszik, az tényleg jó móka lehet.:)

Oldm4n 2013.03.25. 15:43:51

Most súlyt emelek (nem szalad el) meg íjászkodom (nem szalad el) versenyszerűen. Levezetésnek. Meg nagyon nagyon jó móka!!! Az MMA csak a véletlen műve. (Igazából az, hogy nem volt itt MMA régió a szövetségben, így kellett, hogy nemzeti legyen, viszont a környékünkön nincs élő ember, aki képes ezt megcsinálni, így aztán - nulla plusz én, tehát csekély konkurenciával megcsináltam. De most valami újon töröm a fejem, mert van aki vigye a szövetséget. Kettlebell gym Borsod?!)

Oldm4n 2013.03.25. 15:45:15

(Őszintén szólva valahol belül a következő háborúra készülök. Meg van, akiket meg kell védenem. Így MUSZÁJ olyan dolgokat tudnom, mint alapvető fegyverhasználatok, közelharc, túlélőtechnikák, stb.) Ci vis pacem, para bellum!

Maczi 2013.10.15. 00:48:29

A ferihegyi FEP épülete az állományhoz képest kicsi volt. Így nem volt hely a könyvtár kialakításához. De nem is volt rá igény. Hisz mindenki vagy dolgozott vagy hazament. Aki nem tudott valamiért hazamenni, az tévét nézett vagy az otthonról behozott dolgokat olvasta vagy videót nézett. Az újságokról pedig a postás szolgálatban levő katonatársunk gondoskodott.
süti beállítások módosítása