Centi_30.jpg310

 

 

 

Július 14. Kedd

Délelőtt Ferihegy 1-en újra zárnunk kellett, ma a cseh külügyminiszter jött. A Kilósnak zabszem sem fért a seggébe. Tegnap ellenséges ország katonái jöttek, de a cseh külügyminiszter az csapattag, tuti bejárása van Gorbacsovhoz, még a végén besmúzolná a Korlát századost, ha valamit nem találna rendben. Ezért úgy szaladgált a reptéren mindenkihez, olyan tartással, mintha a kegyelmi kérvényére akarna aláírást kisírni. Én bizony nem adtam neki semmi ilyet, még az „álljon már meg Dvorszky, azonnal jöjjön ide” parancsára is csak legyintettem, hogy százados elvtárs, nem tehetem, megolvad a bakancsom talpa, kövessen, ha nem akar maga is leragadni ott, ahol van.


Ezt menet közben mondtam neki, hebegett, de tegnap kaptunk erre parancsot, nem állhatunk meg. Én csak szót fogadtam.

Kedélyesen andalogtunk, s közben még megkérdeztem, hogy így hogy legyen a zárás, mert akkor elvileg állni kell. Akkor borult a bili a Kilósnál, mikor kérdeztem, hogy ha már folyamatosan mozgásban kell lenni, esetleg zárjuk-e körbe a cseh külügyminisztert, egyre kisebb körökbe.

Mit szórakozik maga itt velem? – kiáltotta hevesen – Csak járkáljon fel-alá, semmi egyebet ne tegyen!

Elviharzott.

Hihetetlen a forróság. Tényleg olvad a bakancs talpa, ha megállok. A reptéri szolgálat folyamatosan méri a leszálló pálya hőmérsékletét, a tegnapelőtti fickónak integettem, ahogy visszafelé ment a Saab-bal az épületek felé, odakanyarodott hozzám, kérdeztem most mennyi a hőmérséklet. Egy méterrel a föld felett 70,7 Celsius fok. Majd szénné égett a lábam, de a hapsi adott megint vizet, amit beleöntöttem a bakancsba.

Megjött a várva várt kormánygép, láttam leszállni a cseh külügyminisztert. Hihetetlen, hogy ezek az öreg faszok irányítják az országainkat, ezekben a béna öltönyökben, bokalengő gatyákban. Szakmunkás iskolai gyakorlatvezetőnek néznek ki, de még annak is hiteltelenül egyszerűek.

Miután elment és befejeztük a zárást, a kormánygépet gyorsan feltöltötték, amivel kellett és el is repült. Tokossal maradtunk kinn a gépállóhelyeken, árnyék egyáltalán nem volt, most egyetlen gép sem állt benn, ezért dühünkben hatalmas rajzokat készítettünk a bakanccsal. Olyat akartunk, ami csak az űrből látszik, először azt javasoltam, hogy az én hátralévő napjaim száma legyen az, de ezt Tokos elszabotálta, azt mondta, ebben nekem nem segíthet.

A kopasz állatja! Az övét meg még hallani se akarom, majd 100 nappal több, mint az enyém, olyan sok, ami nekem tán sose volt. Rövid egyeztetés után a FUCK FEP feliratban állapodtunk meg, kezdetben majd 20 méteresre húztuk az első F szárát, de hihetetlen gyorsan eszi a bakancs talpát, muszáj volt csökkenteni a méretet, aztán rájöttünk, hogy a 6-7 méteres P betű felől nézve az egyre nagyobb betűket nagyon is tetszetős lett a felirat, mert így látszik teljesen egyformának az összes karakter, tökéletesen olvasható lett. Annyira belemelegedtünk, hogy teljesen elfeledkeztünk mindenről, arról is hogy figyelnünk kellene a reptéri forgalmat, arról is, hogy nem szabad összeállni. De senki nem látott meg, mi meg büszkén gyönyörködtünk a műremekben.

 fuck-light.jpg

Délután megint Szadó őrnagy fogadott mindenkit a köteléken. Elmondta, hogy fekete feliratokat találtak a betonon, és megállapították, hogy mi, határőrök rajzoltuk oda a bakanccsal. De ez elkoptatja a surranó talpát, ezért szigorúan tilos! Akit észrevesznek, hogy rajzolgat, vagy cseréltetni akarja bakancsát, arra rá lesz HTK-zva. Mindenkire vonatkozik, nagyon figyelni fogják. Úgy néz ki most ez lett a főbűn a laktanyában.

Kaptam egy félig meghúzott szabadnapot 17- től 24-ig, de úgy érzem ennyi idő szart se ér, ki se mentem.

Általános a megrökönyödés, a kutyások is, meg a többi társam is hosszan győzködött, de nem hagytam magam, maradtam benn. Nem éreztem, hogy lenne értelme kimenni. Olvastam inkább este.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr295304905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wrstjnethn 2013.07.14. 11:19:16

Nem értem, az "ellenséges" gépekre miért nem kellett odafigyelni? Mármint értem, hogy a "baráti" gépeket kellett védeni mindenféle felforgató szabotázs akcióktól, de utóbbi gépek meg az ellenség előretolt egységei lehettek volna, melyek egyenest az ország szívébe repültek. Mi lett volna, ha a NATO első hulláma érkezik egy Lufthansa gépen? És még egy kiskatona sincs ott, hogy egy szál magában megállítsa a gépről rohamozó százvalahány NATO katonát!

wrstjnethn 2013.07.14. 11:24:03

Ja, a nagy melegben is folytatódott a gépek lehúzása? Onnan legalább volt egy kis innivaló?

Dvorszky határőr 2013.07.15. 10:21:14

@wrstjnethn: Azt elvileg mindig tudni, az érkezés előtt már, hogy ki van a gépen, mert a beszállásnál a légitársaság képviselője ellenőrzi, a repülési infók is elérhetők, ha netán valahol leszállt volna, vagyis elvileg nem lehet olyan, hogy egyszer csak kitódul egy csomó katona. De nem is at volt a lényeg, hanem hogy a baráti országból érkezők, azt lássák, hogy itt micsoda fegyelem van. Katonai akcióban semmilyen hatásunk nem lett volna. Valószínűleg a tisztek lepődtek volna meg a legjobban, ha valami katonai akció közepén találták volna magukat. Elképzelni is rossz azt az ijedt töketlenkedést.

Inni valóban tudtunk szerezni a gépekről, de mindig cukros üdítőt, de azoktól csak szomjasabbak lettünk.

Rollende Landstrasse 2013.07.15. 10:26:28

@Dvorszky határőr: Biztos meglepődtek volna, ha lazán megkérdezed tőlük, hogy "can you give me some sparklink water?" Esetleg egy laza "hello mem"-mel kezdve, hogy tökéletes legyen az amerikai idióma. :-)

A mai eszeddel biztos menne :-)

Dvorszky határőr 2013.07.15. 12:53:16

@Rollende Landstrasse: Hozzá kell tennem, hogy soha nem kértem volna vizet, ha kaphattam inkább kólát vagy baracklevet. Olyan voltam, mint a mókus akinek tele van már a pofája magokkal, de még gyűjtöget. Ha beledöglök is édes löttyöket kérek mindig, mert az volt a cool. :))
süti beállítások módosítása