Centi_30.jpg461

 

 

 

Február 13. Péntek


Ma megkerestek a konyhán, hogy van 5 percem, szereljek le, megyek Ferihegyre. A FEP-re. A bevonulásom óta nem mondtam ki ezt a szót, soha nem is került szóba és senki nem említette, hogy mindez, amit csinálok csak felkészítés volt. Tényleg Ferihegyre kerülök!

Meg kellett válnom a tegnap szerzett bakancstól. Olyan érzésem volt mint valamely város védőinek, akiknek ki kell vonulniuk az ellenség elől, de nem akarnak hagyni maguk után semmi használhatót. Ezért majd kiugrottam a bőrömből, amikor Kónya megállított mielőtt elmentem volna az öltözőbe, és megkért, béküljünk ki és adjam neki. Rendes srác vagyok, beleegyeztem, mondtam, kemény volt, de oké, most már lehetünk barátok.

piss.jpgAz öreg szakácsok tornacipőben jártak a konyhán, nem bakancsban - ez az ő privilégiumuk -, megbeszéltük, hogy leadom az övét, a szép új surranót pedig az öltözőben hagyom, mert most nem tud elmozdulni az üst mellől.
És valóban, tisztességesen a szekrénye elé helyeztem őket. Szépen bekötöztem mindkettőt, belevizeltem, két jó nagy felmosórongy darabot tömködtem a szárába, aztán feltöltöttem vízzel. Az egyikbe beleállítottam a hőmérőt. Ajándékba adom, ne érezze, hogy neheztelek.
Búcsúzkodni már kimenőben mentem le, belemosolyogtam a szarjankók arcába, s vidáman hívtam fel a figyelmüket, hogy FEP-es vagyok, a mindenki által vágyott, álomszerű  ferihegyi reptérre visznek!!
Hosszan tagoltan mondtam, hogy tudatosodjon, mert az volt az érzésem, nem értik, ahogy tátott szájjal, bénultan álltak szétszórva az üstök, sütőlapok közt. Vésődjön be nekik, akik itt maradnak ebben a mocsárban, hogy elkerülök  innen, és az is, hogy hova megyek:
– Fe-ri-hegy-re! Értitek?

Kezet fogtam a Kónyával.

– Szent a béke, testvér. A surranót a szekrényed elé tettem! – elindultam kifele a konyhából, még hallottam a hátam mögül, ahogy köszöngeti.

– Hordjad öcsém egészséggel. –intettem még vissza, van benne ajándék, gondoltam, meg hőmérő is.

Aztán most itt vagyok Ferihegyen. Még hogy szerencsétlen nap a péntek tizenhárom! Ki az a marha, aki ezt állítja?

Rögtön szóltam valami alezredesnek, hogy nem akarok szakács lenni! Eszükbe ne jusson!
Persze, visszaparancsolt a sorba.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr14921991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2013.02.13. 16:30:07

Úgy látszik az Adyliget - Ferihegy vonal működött már akkor is! :D Kíváncsi vagyok, adtál e őrszolgálatot a kifutópálya végében, ahol a leszálló gépek a képedbe nyomják az összes végterméküket, meg lelocsolnak kerozinnal... :) (Viszont 91-ben nem volt Fhegyen konyha, a reptérről hordták nekünk a kaját. Ergo szakács sem volt. 89-cel vonultam, 120 kilóval szereltem le... ja, jó volt a kaja.) Igazából Ferihegyre csak a szolgálat járt be, egyébként otthon voltunk. A Jackson egyes századnak ez volt a "jutalom" a háború kitörésekor adott extra (és néha extrém) őrszolgálatokért. Gyakorlatilag a másodidőben már csak harmadnaponként néztünk be a laktanyába. (Az nagy királyság volt, bár az igazi "öreg" korszakot tőlünk akkor is elvették!)

johnibyg 2013.02.13. 18:15:42

@Oldm4n: Mesélhetnél ezekről, jól hangzik :-)

Oldm4n 2013.02.13. 18:50:43

@johnibyg: Olvasgasd Dvorszky határőr naplóját, ami eszembe jut leírom kommentbe. Ne feledd, majdnem ugyanannyi év, (91/1 vonulás) csak nekem nincs naplóm...

Balhé az van 2013.02.13. 19:23:42

@Oldm4n: A szakács ellátós, ők pedig nem adtak őrszolgálatot kivéve a kapuőrséget(de azt sem a szakácsok, eü-sök, informatikusok). Legalábbis '96-97-ben így volt.

Advocatus Diaboli 2013.02.13. 22:32:41

Te Dvorszki! Tudnád, hogy én hogy utállak téged! Te meg akarsz engem ölni!
Ezen a részleten:
"És valóban, tisztességesen a szekrénye elé helyeztem őket. Szépen bekötöztem mindkettőt, belevizeltem, két jó nagy felmosórongy darabot tömködtem a szárába, aztán feltöltöttem vízzel. Az egyikbe beleállítottam a hőmérőt. Ajándékba adom, ne érezze, hogy neheztelek."
5 percen át röhögtem, majdnem megfulladtam a röhögéstől!

Oldm4n 2013.02.14. 07:09:16

Ferihegyen 91-ben nem volt szakács, a kaja a reptér étkezdéjéből jött. Ha figyelsz, láthatod, hogy "...bármi, csak szakács nem!" így aztán gondolom, ha ez sikerül, mármint hogy Dvorszky határőr lehet rendes katona, (kiderül a következő részből!:D) akkor kell adnia őrszolgálatot, folyosóügyeletet, etc. Ebbe pedig simán belefér a kifutópálya vége is, ami egy elég kellemetlen őrhelynek számított. Nálunk legalábbis 91 nyarán/őszén/telén. Gondolom a régebbi vonulásokkal sem lehetett másként, mert a repteret őrizni kell.

Dvorszky határőr 2013.02.14. 17:47:55

@Oldm4n: Tök jó, amit írsz, nem is tudtam, hogy ilyen története is volt a laktanyának, azt hittem egyik nap még határőr laktanya sorállománnyal, aztán másnap reptéri rendőrigazgatóság. Logikus amúgy, hogy szoli után haza lehet járni. Amúgy tényleg alig voltál később, de amúgy azt gondolom, alapjaiban a katonaság a hétvenes években is olyan volt mint a 80-a vagy a 90-es években.

Dvorszky határőr 2013.02.14. 17:52:02

@Balhé az van: Nem leszel elégedetlen szerintem. :))
Hihetetlennek tűnik, de az informatikus szó 86-ban ismeretlen volt. A seregben mindenképp.
:))

Dvorszky határőr 2013.02.14. 17:52:41

@Advocatus Diaboli: Bocs, nem ígérem, hogy nem lesz ilyen, többször.
:)))

Oldm4n 2013.02.14. 18:45:04

(Lehet, hogy ezt a naplót ki kellene adni???)

Szerintem 1991-ben nagyot változott minden. Egész egyszerűen a szomszédban tomboló háború óvatossá és összetartóvá tette a katonákat. (Ne feledd, 91/1 vonulás, a délszláv válság február 28-án tört ki, amikor Szerbia és Horvátország testvériesen felosztották egymás között Bosznia-Hercegovinát, csak erről elfelejtették a bosnyákokat megkérdezni.) Egyszerű a lélektana - Holnap lehet, hogy az a kopasz kell, hogy védje fegyverrel a segged, akit ma a folyosón ultráztatsz. Így ezek nagyon nem mentek nálunk, az öreg tényleg úgy viselkedett, mint egy öreg cimbi. (Egyszer volt csak ultrázás, akkor is inkább hagyománytiszteletből.) Aztán lehetett már tudni, hogy ahogy csökkentik a sorállomány szolgálati idejét, (egyszerre szerelt az utolsó 18 hónapos vonulás, az egyetlen 15 hónapos és az első 12 hónapos!) hogy a reguláris hadsereget felszámolják. Tulajdonképpen jó volt. Annyira, hogy most, munkanélküli lévén megkérdeztem a hadkiegen a közeli városban, hogy van e felvétel hivatásos állományba. Sajnos nincsen. :( Pedig lennék ma is katona! Jó pénzért...! :D

Dvorszky határőr 2013.02.15. 13:46:56

@Oldm4n: Igen nyilván a biztonságos békeidők, mást termelnek ki, mintha ott lógna a háború a levegőben. Ez az ultráztatás, meg ilyenek valóban csak a álmos békés semmittevésben jöhettek gondolom létre. Azt nem bánom, hogy nem keveredtünk bele a délszláv konfliktusba, nagyon közel volt ésa szerbek nem is agyon szeretnek minket.
Öcsém szerződéses katona volt 7 évig, de hát a jó pénzről sose beszélt. Persze missziókban igen, de ott is jóval kevesebb került a kezükbe, mint ugyanannyi Nato által kiutalt ellátmányból, mondjuk egy lengyelnek.
:)

johnibyg 2013.02.16. 13:00:15

@Oldm4n: Érdekes lehetett a 18 hónaposoknak, hogy az utánuk jövő 2 adag is velük végez

Oldm4n 2013.02.16. 14:07:54

Inkább az első 12 hónaposok szívták meg, hiszen tőlünk így elvették az "öregkatona" kort, hiszen két öregebb generáció is volt egyszerre velünk a laktanyában, akik ugyanakkor szereltek le. Így mi csak a "gumi"-ig jutottunk. (Még most is megvan a csacsogóm!) De hidd el, senkit nem érdekelt, mindenki a jugó balhén parázott, így nem baszogtatott senki senkit. Ez volt a szerencse a szerencsétlenségben. ;)

HajdúB 2013.06.08. 20:08:52

Nekünk a kiképzésen csizmánk volt, Én jobban szerettem mint a surranót,könnyebben lehetett tisztán tartani.Nem tudom hogy ki ismeri Csornát ?
A kantinhoz csak az alakuló téren keresztül lehet eljutni. Az egyik szakaszból pár srácot a sor őrmester egzecíroztatta, egyébként tényleg egy szar alak volt az őrmester gyerek. Kiszúrt bennünket hogy megyünk a kantinba a haverral. Elkezdet velünk szívózni vigyázzmenet, alakízás stb..
Belementünk a játékba, gondolván majd megunja és utána irány a kantin. De a tetűláda miután jól megszívatott bennünket visszazavart a körletbe.
Sajnos nem lett a képviselőfánkból semmi. Énekem elég nagy az igazság érzetem.Magyarán szeretek visszaütni. Másnap kertészkedtünk a fészerben volt párzsák műtrágya egy marokkal zsebre tettem.Csornán úgy volt hogy kint a körlet mellet volt a fegyver támla, előtte meg a csizmák.A támlán mindenkinek ott volt a neve a fegyvere alatt. Tehát még véletlenül sem keverhettem össze a csizmákat egyébként meg az őrmesternek valamilyen bolgár neve volt. Takarodó után kimentem és mind a két csizmába szórtam a műtrágyából. Az eredményt ellehet képzelni a csizma egész nap rajtad estére jól szétmarta a műtrágya a gyerek lábát másnap már a gyenguszon volt.Egy darabig a szakasza megmenekült a szemétládától. Remélem hogy ő is rátalál az erre az oldalra hamarosan. Üdv Béla vagyok.

Dvorszky határőr 2013.06.10. 12:55:15

@HajdúB: Remélem olvassa majd az őrmestered!
:)
süti beállítások módosítása