Centi_30.jpg 465

 

 

 

Február 9. Hétfő

 

Négy harminckor a Kónya próbált ébreszteni, hogy délelőttös szolgálatra rendeljen. Nem keltem fel, közöltem, hogy hajnal kettőig szopatott a Horváth és esetleg jelentse a zászlósnak, hogy megint megtagadtam a parancsot.

Szitkozódott, de békén hagyott.

Délután vizsgafőzés! Ma derül ki, mennyit sajátítottak el a gasztronómia világából a csókos kőművesek. Mindegyik kopasz szakács kapott egy lábasnyit abból a gulyásból, ami az egyik üstben a legénységnek főtt. Sorba álltunk az edények mögött, jelezve melyik lábasban kinek a saját készítésű levese van, a zászlós akkurátusan végigkóstolta mindet, néha csóválta a fejét, hogy ez lehetne jobb, kicsit ízletesebb, de aztán végül mindenkit átengedett. Képzett határőr-szakácsok lettünk. Erre a sok kőművesre és autószerelőre most már rábízható egy kisebb őrs, határőrkerület élelmezése. Atyaég!

alkohol 100g.jpgEste bejött hozzám a körletbe a Horváth és leült. Nem sokan voltunk benn, senki nem figyelt nagyon ránk.

– Tegnap kicsit kiborultam, azt hiszem. – kezdte – Nem mondtam semmi kényelmetlent?

Ártatlanul néztem a szemébe.

– Mire gondolsz pontosan?

– Hát valamit, hogy sokat iszom, vagy ilyesmi.

Nem-nem… – biztosítottam – Semmi ilyet nem mondtál. Arról beszéltél, hogy mennyire várod már a leszerelést.

Fellélegzett, most egy barna üvegből húzott nagyot.

– És persze, ha mondjuk, sírva mesélted volna, hogy nem tudsz sehogy berúgni, akkor sem mondanám senkinek.

Összerezzent. Körbesandított a többiekre, de azok továbbra sem figyeltek. Kiitta a maradékot az üvegből.

– Tiszta szesz. Nézd csak!

Oldalra fordította az üveget, meggyújtotta az öngyújtóját, s az üveg szájához tette. Az hangos pukkanással vetett lángcsóvát.

– A kurva istenit!

A kézfejéhez kapott. A szőr sisteregve égett le róla. Odakapott, az rögtön elaludt, kezén világosan látszott, nem először sikerül félre a mutatvány.

– A rohadt élet, megégetett. – dörmögte, miközben az ajtó felé haladt.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr424910632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigJoe 2013.02.09. 13:16:52

Arcszesz fogyasztás az előfordult nálunk is, de ez a csáko nem aprózta el magár.
Gondolom már nem él....
Bent lett alkesz, vagy már otthonról hozta?

(h)öreg 2013.02.10. 10:32:34

Arcszeszt nálunk is ivott egy csóka,volt belőle balhé is,mert mástól is összeszedte...

Dvorszky határőr 2013.02.12. 13:04:13

Az arcszesz ivást én is hallottam, de mindig legendának gondoltam.
:)))

Doki J. (törölt) 2013.04.08. 13:02:02

Repszesz (Repülőgéphez, helikopterhez használták, ablaktörléshez, ha ráfagyott a jég odafent. ) volt az igazi, már annak aki itta. Volt ilyen.

Dvorszky határőr 2013.04.09. 12:19:02

@Doki J.: Vajon élnek még azok, akik ilyesmit megittak?

Oldm4n 2013.04.10. 09:53:24

Repszesz meggy márkával. Én ittam és még élek! :D (Igaz, a sereg után már nem nagyon ittam, de bent gyakorlatilag végig)

Dvorszky határőr 2013.04.11. 16:58:19

@Oldm4n: :)) És nem volt gyanúsan vegyszer?

Oldm3n 2013.04.11. 18:30:35

@Dvorszky határőr: A repszesz gyakorlatilag sima etilalkohol, a lehető legtisztább formában. Meggy Márkával iható olyan formában, hogy egy üveg márkába fél-egy decit keversz. Végigkísérleteztük az összes -akkor- elérhető ücsit, de a meggy Márka volt a non-plus ultra, egészen gyári íze lett. Gyanítom a gyárban is hasonlóan készültek akkoriban a háromcsillagos Napoleon konyakok... :)
süti beállítások módosítása