Centi_30.jpg50

 

 

 

50 napom van még.
Hihetetlen közel a leszerelés. Lassan kézzel fogható lesz tényleg. Nemsokára már csak egy hónap, aztán már csak hetekben mérem és végül csak napokban. A baj csak az, hogy közel van ugyan a vége, de mostanában iszonyatosan lassan telik.
De legalább telik.
50 nap és vége.


 

1988. március 30. szerda

bíró.jpgReggel mikor készülődtem a délelőttös szolgálatba, a kezembe került a szekrényben a papír meg a toll, amit régebben mindig magammal vittem a reptérre, hogy a társaim verseit feljegyezzem.

Teljesen elfeledkeztem róla, mióta kivették a mandulám. De ez jó projekt, folytatom, ezért zsebre vágtam.
Kinn a betonon, Ferihegy 2-n, egész nap versekre vadásztam.

Ma ráadásul minden szempontból szerencsés nap volt.

Egy Párizsból érkező MALÉV gépről nagyon sok mindent kaptam. Kaját is, innivalót is, meg apró kacatokat, becsomagolt műanyag evőeszközt, MALÉV-os reklám sörnyitót, külföldi magazinokat.
Egész nagy pókhasam lett, ahogy a zsávoly alá rejtve becsempésztem a laktanyába.

Valahogy haza kellene majd vinnem.

 



Este elhatároztam, hogy hozok be valami nagyobb füzetet, amibe átmásolom majd a legyűjtött verseket.



A mai irodalmi zsákmány:




Idefigyelj kopasz sivár

Ha netán-tán inni kívánsz,

Szóljál be a kutügyre,

Hoznak vizet vödörbe,

Azt azután rádöntik

S így talán kibírod

Váltás nélkül végig.

(Butykó Hori)

 

 

10 percen belül agyonlövök valakit,

Ha nem jön 1 db gép ide!

(Kósa Csaba)

 

Szabadságom előtt 2 nappal, megőrülök a betonon.

(Burján Kozma Zsolt)

 

A katona tiszteleg, kapjad be a tökömet!

(ism.)

 

Ez a jövő már volt egyszer, körbefordult a múlt,

De dicső sasok, most az egyszer túlfeszítjük a húrt!

(Blazsek József)

 

Kombiné

A gép alatt, a gép alatt, a Swissair gép alatt,

Lábamba egy 8-as beleszaladt…

Ne félj Gyula nem lesz baj: majd a Houchin eltakar, majd a Hoachin mindent eltakar ha-ha-ha…

Zörgetem arcomat öreg-betonon,

Az agyamat rögtön leszopom.

(Guttyán Tibor)

 

Jazz

Éjjel hogyha fölkelek

Újbetonra kimegyek, … és …

Jöhet „há-té” jöhet löket, jöhet a vész!

A Swissair kerekének dőlve alszom és kész…

(Dvorzsák Endre & Varga György)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr295800828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

johnibyg 2014.03.31. 17:33:11

Guttyán? Ez a Guttyán az a Guttyán?

Dvorszky határőr 2014.04.01. 14:28:59

@johnibyg: ja nem, nem, teljesen véletlenül volt egy nálam fiatalabb srác akit ugyanúgy hívtak, de semmiben nem hasonlítottak egymásra, nem rokonok.
:))

Dvorszky határőr 2016.04.27. 16:43:26

@budy01: Szia, Hát körbekérdeztem és többek állítása szerint nagyon valószínű, szóval nagyon köszönöm, megkeresem. :))
Te hogy fedezted fel? Elég régi kép. :)

budy01 2016.04.27. 17:59:28

@Dvorszky határőr: főnököm volt. Én még most is a Ferihegyi betont nézem... Lassan 16 éve. Tetszik a blogod. Érdekes olvasni!
Gutyi munkahelyi tel száma: (1) 456-9568
De nem én mondtam... :-)

Ali Rendel 2016.04.28. 10:35:40

Tisztelt Dvorszky határőr
Lesz folytatás?
Netudki
egy lelkes olvasója

Dvorszky határőr 2016.05.03. 16:15:58

@budy01: Szia Nagyon köszönöm! De jól értem most rendőrként vagy valami más beosztásban vagy a reptéren?
Érdekes amúgy, hogy bárkivel beszélek a régiek közül, a reptér mindenkibe beleégett.elképesztően érdekes világ.
:))

Dvorszky határőr 2016.05.03. 16:20:29

@Ali Rendel: Szia Netudki! Még nem folytattam, most a blog könyvvé alakítása zajlik, de aztán remélem tudom folytatni, szóval kitartást még és nagyon köszönöm :))
süti beállítások módosítása