Centi_30.jpg81

 

 

Szolgálati közlemény:
Ma két poszt jelenik meg, a február 28 és a 29, mert 1988 egy kurva szökőév volt, és emiatt egy nappal többet voltam katona.

 

1988. február 28. vasárnap


Ma meglátogatott Ketya.
A szakácssuliban volt osztálytársam, aztán jó barátom míg be nem hívták, azóta csak egyszer láttam, mert ugye engem is behívtak.

A múlt héten szerelt, madarat lehet vele fogatni. Arra egyáltalán nem számított, hogy itthon talál, teljesen spontán jött a szüleimhez, hogy megüzenje nekem, hogy már szabad, keressem majd rögtön, ha én is leszereltem.

Egy kurva nagy örömujjongást suttogtam mikor megláttam, ő is teljesen meglepődött. Mint kiderült, ő az egész katonaideje alatt a KK-ban, a katonai kórházban, vagyis abban a Honvéd kórházban szolgált, ahol engem műtöttek.

Iszonyú régen találkoztunk, valamikor tavaly júniusban, vagyis nyolc hónapja.
Akkor épp 30 nap eü. szabin volt.

Hilfer lett, vagyis segítő, tulajdonképpen műtősfiú. A KK a gyógyult katonákat alkalmazta erre, mert Hilfer mindig kellett, és a gyógyult katonákat nem volt nehéz rávenni, hogy maradjanak inkább ott, minthogy visszamenjenek a laktanyájukba. Három hónap kórházi szolgálat után mindenki kapott 30 nap eü. szabadságot, és bár a három hónap alatt nem jöhettek ki a kórház területéről, még így is nagyon jó üzlet volt.
világbéke.jpgMi Ketyával akkor találkoztunk, amikor a három hónap után épp ezt a szabadságot töltötte, de azóta semmit nem tudtam róla. Sikerült visszamennie a kórházba, ami azzal járt, hogy a kerek 30 napot nem töltötte le, mert amint szóltak neki, hogy van üresedés, azonnal be kellett vonulnia.
Nagyon csókos állás volt ez, sokan pályáztak rá, csak a szerencsések mehettek vissza több körre, vagy akiket az ott dolgozó ápolók, orvosok nagyon megkedveltek.
Neki sikerült többször is bekerülni, így Lentibe, a laktanyába, ahová eredetileg tartozott, csak leszerelni ment vissza.
Olyannyira nem ismerte még a saját korosztálya se, hogy szinte senki nem szólt hozzá, fel se merült, hogy baszogassák, holott Lenti hírhedten genyó hely volt, hírhedten genyó alakokkal.
De ő mint valami kiskirály lépdelt be az egyik nap, másnap meg leszerelt.

– Miért nem próbálod meg te is? – szegezi nekem a kérdést.

– De mit? – kérdem.

– Hát hogy nem mész vissza. Menj be a KK-ba és jelentkezz Hilfernek!

Csillog a szemem, ez kurva jó ötlet, úgyis mennem kell majd varratkiszedésre, már, ha nem nyeltem le mind, akkor megkérdem.
Ketya, mint mondta, az általános sebészeten volt, ott állandóan kell ember, oda tud még nevet is adni, akit megkereshetek, ja és Brenyó is benn van szintén Hilferként, a bőrgyógyászaton, talán ő is tud segíteni.

Basszus, Brenyóval egy időben voltunk a kórházban?
És nem is találkoztunk?


Brenyó közös barátunk, vele kísértem el Ketyát a bevonulásakor a sportcsarnokba.

Hirtelen megérintett a civil élet szele, elérhető közelségben vannak a barátaim, az is lehet, hogy Ferihegyre nem is kell már többet visszamennem!
Micsoda hírek, micsoda nap, ennél szebb csak a világbéke első napja lehet!

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr815748406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepi79 2014.02.28. 11:04:52

hoppágratula! ár ha összejön. mert akkor lényegében már te se mész vissza, nincs is hátra már 3 hónap se. valószínű a tisztek se harcolnának nagyon azért, hogy visszakerülj :D

Oldm4n 2014.02.28. 11:58:38

Sztori egy -

Felhívott reggel kávézás közben (10.kor) a volt főnököm, hogy lenne egy kis munka a számomra, menjek már be hozzá.
Fuldokolva röhögtem, amíg letettem a kagylót... Ez egy pontosjés hülye...! :D

Oldm4n 2014.02.28. 12:04:12

Sztori kettő - 1988-ban egy lengyel nő vezette a KK belgyógyászatát. A nagyanyám. o.O

Martin Berghoffer 2014.02.28. 13:12:49

Annyira jó látni a 'Lenti' nevet mert ugyanis itt/ott lakók. :)

Dvorszky határőr 2014.02.28. 13:24:24

@Oldm4n: És nem rúgott ki, hogy nem mentél be hozzá?
:))

Milyen kicsi a világ!
:)

Martin Berghoffer 2014.02.28. 18:42:25

@Dvorszky határőr: Már mint a Zajdai?Mert a zajdai volt a katonai és kint Rédicsen (Lentitől 5Km-re) van a Határőri laktanya meg volt Márokföld környékén is.Azt az osztrák meg vette és nyugdíjas nyaraló lett belőle.

hungarisztan 2014.03.02. 00:39:08

@Martin Berghoffer: szegény osztrák nyugdíjasok! Még ha börtönnek vették volna meg, azt érteném...

Martin Berghoffer 2014.03.02. 01:00:10

@hungarisztan: Miért?Tök szépen rendbe lett rakva a környéke szépen kifestve a házak,kutya se mondaná meg,hogy az laktanya volt anno.

hungarisztan 2014.03.02. 03:52:52

@Martin Berghoffer: Ezt elsőre nem mondtad! :o) Az átlag magyar laktanyából indultam ki...

Martin Berghoffer 2014.03.02. 12:02:27

@hungarisztan: én is csak néztem mint bárány az új kapura mikor apám mondta,hogy az Határőr laktanya volt.

Kozsok 2014.03.07. 17:46:15

én Lentiben voltam. biztos szerencsés vagyok, mert jó volt :D
süti beállítások módosítása