Centi_30.jpg457

 

 

 

 

Február 17. Kedd

 

Hivatott a Fattyas őrnagy, valami nagy fejes a laktanyában és megegyeztünk, hogy három hónapig szakács maradok. Illetve leszögezte, hogy most nincs más lehetőségem. Ebben állapodtunk meg. Addigra megpróbálnak igényelni másvalakit. De most itt, mint szakácsra van szüksége rám, én váltok egy leszerelőt.

Hurrá.

szakács5.png

Ami jó ebben az egészben, hogy a laktanya és a körletek amúgy elég civilizáltak. Minden relatíve új; nyolc, legfeljebb tíz fősek a szobák, az ágyak fából készültek, a matracok kemények és nincsenek kihasasodva, egyenesek és kényelmesek. Ágyazni sem kell, mert minden emeletes ágy alatt van két ágyneműtartó, de az érzéseim szerint nem a mi kényelmünk a fontos, bár van ilyen szándék is ebben, hanem ezzel időt lehet nyerni másra - takarításra, szolgálatra.

Azt hallottam, hogy ahol nagy a nyomás a határőrökre, ott azért igyekeznek emberi feltételeket teremteni, elvégre a sorállomány nagy része naponta felfegyverkezik éles lőszerrel és fegyveres szolgálatba megy. Az évek alatt néhány eltusolt, de komolyabb "baleset" után kezdték el konszolidálni a viszonyokat. És a ferihegyi FEP kiemelt fontosságú határőrizeti pont volt, ahol például a sorállományú útlevélkezelők naponta külföldiek százaival találkoztak, muszáj kiegyensúlyozottnak lenni.

Én most nem vagyok az. Konyhán leszek májusig. Ne már.

7 komment

Címkék: hónap

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr504922034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lyken 2013.02.17. 10:20:36

Az nem volt opció, hogy annyira szarul főzzél, hogy a katonák álljanak neki imádkozni, hogy eltegyenek a konyháról?

johnibyg 2013.02.17. 12:56:20

@lyken: Előbb kap lepedőt a többiektől, minthogy eltegyék onnan... Azért legalább tudtad Dvorszky, hogy meddig kell még konyhán maradnod, utána meg egy év más pozícióban

whale 2013.02.17. 22:17:11

Nem egészen értem ezt a qrva nagy lelkesedést a fegyveres szopásért, amikor én katona voltam, akinek kettőnél több agysejtje volt, rühellte az őrszázadot. Oda az igazi tufa suttyók kerültek, akik a nevüket is alig tudták leírni...
Én sofőr voltam ellátó századnál, aztán valakinek feltűnhetett, hogy nem vagyok olyan sötét és KBH-s sofőr lettem.
Valami két könyvem telt be, a végén minden nap otthon aludtam, az UAZ meg a ház előtt parkolt.:)))

whale 2013.02.17. 22:18:43

Ja, leszerelés előtt az ales megkérdezte, hogy nem maradok-e továbbszolgálónak, alig bírtam ki, hogy ne röhögjek az arcába.:))

Dvorszky határőr 2013.02.18. 09:54:50

@johnibyg: @lyken: A mai, "Nem főzök" című posztban benne van a válasz, esélyem sem volt szarul főzni, mert nem kellett.
:)))

Maczi 2013.10.14. 23:43:17

Faggyas őrnagy volt és csak a FEP gazdasági parancsnok-helyettese volt. :)
És ekkor volt itt politikai tiszt Bakondi őrnagy. Igen, ő, aki ma már más rangban van.

A ferihegyi FEP-nél már csak az OPK-s hely jobb felszereltségű.

lyken 2013.10.24. 21:21:03

@Dvorszky határőr: Tudod.... Karamellizálás, kis só meg egyéb extra fűszerek. :D
süti beállítások módosítása