Centi_30.jpg334

 

 

 

Június 20. Szombat

Jó sokat pihentem megint, mert tegnap délután 5-től ma reggel 6-ig nem mentem semmilyen szolgálatba. Persze most megint kampós szolgálatra osztottak be, újra Ferihegy 1-en. Köbli volt a kutatóügyeletes, hivatásos törzsőrmester. Fiatal, kicsit kövérkés, jó kedélyű fickó, de az arca alapján a szeszt ő sem veti meg. Amúgy összességében nem rosszindulatú. Bár ma engem kihajított a 25-ösre. Ez a tehergépek parkolópályája, túl az Öregbetonon. Ritkán használják, messze van, kihalt és rideg. Az épületek alig látszanak már innen. De ma állt itt egy IL 18-as szállítógép.
Ma láttam először ilyen közelből nagy, légcsavaros gépet. A farokszárny alá volt húzva egy létra. Nagyon érdekelt, hogy el lehet-e tekerni a légcsavart így álló helyzetben, ezért amikor nem nagyon láttam mozgást a messzeségben, a lapátok alá taszigáltam ezt a létrát. Így elértem a rotort, de persze átforgatni nem lehetett.
Viszont akkora volt a holtjátéka, hogy felmerült szólok a pilótáknak, hogy ezzel ne menjenek sehova, de nem tudtam szólni, senki nem jött erre, amíg kinn álltam. Pedig Köblinek beakadt ez a 25-ös, mert kétszer is oda küldött vissza a pihenő után.

A délelőttös szolgálat után Ultrarövid Ugrásom volt, rögtön ahogy lepakoltam, vittek is a kutyakonyhára. Az összes kutyával megpróbáltam apportírozni. Találtam néhány nyúzott apportfát, ezért egyenként kihoztam a kutyákat és mindegyikkel kipróbáltam mennyit értenek ebből a mókából. Változó az eredmény, a fiatalabb kutyák mintha még nem tudnák, az öregebbek meg már nem.

apport1.jpgNémelyik, Szemi, Fjord, fegyelmezetten műveli, eldobom a fát, megvárja, míg leesik, utána fut, elhozza, odaadja, mindent vezényszóra. Nem izgatja őket a dolog egyáltalán, csak mint feladatot végzik. Némelyik, mint például Pofás, ő él-hal érte, már amikor meglátja a fát remeg, de kivenni a szájából nem lehet, csak ha már ő úgy érezte, elég volt.
Viszont remekül lehet szórakozni vele, fárasztani, hogy huzakodunk egymással. Igazából nem is az volt a célom, hogy a feladatot csinálják meg hiba nélkül, hanem csak megmozgatni őket.

Mondjuk meleg van nagyon, egy bizonyos pontig esik jól nekik is, de nagyjából negyedóra mindegyiknek elég. Nem is csináltam ma mást, egész estig.


A végén még Lux-al tanulgattuk az apportírozás alapjait, de vele nem is fával, hanem találtam egy rongyot, azzal viaskodtunk, aztán elengedtem és amikor visszajött, megint viaskodtunk, hogy megtanulja, hogy ha visszajön játék lesz. Ha elengedte, egy idő után csomóba gyűrve eldobtam neki, és hagytam, hogy visszahozza. Volt benne a végén bizonytalanság, de többnyire visszajött hozzám, arra rájött, hogy nagyobb móka velem húzgálódni, mint szaladgálni szájában a ronggyal, de azért ez, hogy visszajön, nem lett reflex. Meg majd ezt át kellene alakítanom arra, hogy mindent szabályosan végezzen.

Mindenesetre én baromira elfáradtam, remélem, nem egy rohadt Rövid Ugrás jön.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr585248214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2013.06.20. 09:39:42

A legjobb hely a lövésznek. De szerintem a kutyásnak is. Messze van, békén hagynak, nem basztatnak, öreg rozmár... :D

hungarisztan 2013.06.20. 19:37:16

„remélem, nem egy rohadt Rövid Ugrás jön”
Reméled? De hiszen te tudod előre! ;oD

(h)öreg 2013.06.20. 21:08:33

Ez az ultra rövid ugrás már szinte tükörváltás!

Oldm4n 2013.06.20. 22:23:17

Okosodunk. Találtam a könyvtárban (jó, bevallom, zárva volt a kocsma és esett az eső) egy könyvet. Kis Tamás, a Katonai Szleng Hivatalos Szótára, 1980-1990. E szerint, a 'kampó' általános megnevezése a 24 órás őrszolgálatnak. A nyolcvanas években kampósnak neveztek általában minden őrszázadot. A kilencvenes évekre a 'kampó' kifejezés a 24 órás őrszolgálattal együtt kiveszett. A Jacksont helyesen Dzsekszonnak kell írni. o.O Megyek művelődni. :D

Dvorszky határőr 2013.06.21. 12:41:42

@(h)öreg: Abszolút olyan, és valami hihetetlen mód lefárasztja az embert.

Dvorszky határőr 2013.06.21. 12:45:42

@Oldm4n: na ezt megjegyzem, én valami határőr szleng szótár találtam, de bevallom nem néztem utána, ebből látszik, hogy abból táplálkozik a blog, amire emlékszem, pedig igazad van, lehetne bizonyos esetekben ismeretterjesztő szerepe is. Azt hittem a kampózás speciálisan reptéri zsargon, de egy csomó dologgal így voltam, a kommentekből meg kiderül, hogy máshol is, szóval elég sok felismerésem van nekem is, tok sokat tanulok.

(h)öreg 2013.06.21. 21:18:38

@Dvorszky határőr: A "kampózás" kifejezést nálunk az őrsökön a járőrszolgálatra alkalmazták. "4 kampó" "6 kampó" "8 kam-
pó" 4-6-8 órás járőrszolgákat.
süti beállítások módosítása