Centi_30.jpg497

Január 8.  Csütörtök


Ma kezdtem élesben a konyhában, megkaptam a konyhai felszerelést, ruhát és rögtön felmosással kezdtük. A körletbeli nagyhangú ellenszenves társaim megszeppenten, ügyetlenül mozognak a hatalmas sütőlapok, főző üstök közt. Remény sincs, hogy valamelyiket megkedvelem. Az öreg szakácsok még ellenszenvesebbek, nagyképű ostoba tahó mind. Idegenként mozgom köztük, viszont ismerősként a konyhában!


Ma elég sok lebaszást hallottam, egyik se hozzám lett intézve, így néha megállt a kezemben a kefe vagy a felmosófa és mélyen belemerülve, élvezettel figyeltem.
A felmosás után engem egy hatalmas sütőlaphoz kísérnek, körömkefével kell csillogóra sikálnom. Berohanok a fekete mosogatóba és elcsenek egy spakli szerű kenőkést, a tököm kefélje, ha ezzel percek alatt levakarom a ráégett kormot.
De azért nem sietek, nehogy újabb feladatot kapjak, látszódjon, hogy haladok, de az is, hogy azért ezzel sokára leszek kész.
liszt.jpgKét, jövő februárban leszerelő, vagyis előttünk eggyel vonult szakács kap el az én csapatomból két srácot, nem messze, egy több száz literes üsthöz kalauzolják őket és hallom, ahogy leírják a feladatot.
– Rántást kell csinálni a leveshez, nem ördöngösség, itt van az üstben a zsír, nemsokára forró lesz, bele liszt és folyamatosan kevergetni kell, amikor azt látják, hogy kezd halványan elszíneződni, szaladnak értünk, értem? Hátul van egy megkezdett zsák liszt, azt az egészet szórják bele, ha forró a zsír. Azt meg onnan tudják, hogy egy csipetnyit beleszórnak a zsírba, ha sistereg, jó lesz, beleborítják az egész zsákot. Na munkára!
A két idősebb katona nevetgélve indul ki a konyháról. A kopaszok meg állnak tanácstalanul, majd az egyiknek eszébe jut a liszt.
Én vakarom a sütőlapot, csak a látóterem szélén mozognak a srácok, de azt valahogy fogom, sokat töketlenkednek az üst előtt, kicsit úgy láttam, hogy civódnak, hogy már lehet, nem még nem, de szerintem igen…
Aztán beleborítják a zsák lisztet prüszkölnek, susmorognak, de aztán felváltva kevergetik. El is feledkeztem róluk hosszú időre, mikor felfedezem, hogy még mindig ott állnak, kevergetik és ijedten pusmognak, végül az egyik elszalad az idősebbekért.
– Nem pirul? Azt mondja? – kérdezgetik a kopaszokat, miközben az üst felé tartanak. – Hogyhogy nem pirul?
– Tényleg nem pirul! Kikapcsolták az üstöt vagy mi a faszt csináltak? – a két kopasz áll szerencsétlenül és vonogatja a vállát.
Odajön egy még idősebb szakács, tanakodnak, kevergetik, aztán elszalad egy még idősebb szakácsért.
Nem tudom mennyire ugrott be neki a saját kopasz-korszaka, mindenesetre, ahogy odaér azonnal a zsák felé nyúl.
Elvörösödik és ordítani kezd.
– Melyik marha volt? Megőrültek? Ezt ki öntötte az üstbe? Ultrával akarnak rántást csinálni? Ki az az állat, aki ezt kitalálta?
– ÓÓóóó, Ultra!? – mint egy ima, tör fel belőlük mélyről a felismerés.


Nagy egymásra mutogatás kezdődik, hogy én csak idejöttem ezekhez, mi meg csak megmondtuk a kopaszoknak, hogy mit csináljanak, nekünk meg csak mondták az öregek, hogy mit csináljunk.
ultra-mosogatopor-kek-20kg.jpgÖsszeszalad a konyha.
– A kopaszok Ultrával főznek! – hallatszott mindenhonnan.
Beszalad valami zászlós, őrjöng, és lebassza a szolgálatvezető szakácsot. Hogy engedhet ilyet meg a konyhán! A szolgálatvezető szakács lebassza az öregedőket. Nem hiszem, hogy nem tudnak rendet tartani! Az öregedők lebasszák a jövő februári leszerelőket. Kopaszok vagytok még ti ahhoz, hogy letoljátok magatokról a munkát! Azonnal rászakadni az üstre, az ultra benne van, kihűl és kisikáljátok, de úgy, hogy ragyogjon, különben felszórom nektek a lisztet a felmosáshoz!
Aztán mikor nekilátnak, ők meg lebasszák a kopaszokat, hogy annyi eszük nincs, hogy megkülönböztessék az Ultrát a liszttől?
Milyen szakácsok lesztek?

Én tudom, hogy nincs annyi eszük és sejtem milyen szakácsok lesznek.
Az orrom előtt zajlott mindez: feszengés, vörösödő fejek!
Hát! Élveztem minden pillanatát.

Ez egy csodálatos nap volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr995003632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsetongaleria · http://www.zsetongaleria.hu 2013.01.08. 12:25:32

"... De azért nem sietek, nehogy újabb feladatot kapjak, látszódjon, hogy haladok, de az is, hogy azért ezzel sokára leszek kész. ..."

Hát igen. Az egész honvédség erre volt "jó". Még a legbecsületesebb emberkét is megtanította lógni. Se elől, se hátul csak a lázas semmittevés!

Dvorszky határőr 2013.01.08. 22:36:55

@Zsetongaleria: Azért kellett hozzá kreativítás, voltak köztünk aztán zsenik, akiket szájtátva figyeltünk. :)

Bocimaster 2013.10.11. 22:37:30

Na igen, nekem sikerült az adyligeti kiképzőt letolni 1 konyhaszolgálattal, mindenki más a szakaszomból 3-4szer volt:).

Dvorszky határőr 2013.10.14. 12:19:56

@Bocimaster: :) a kiképzésen voltál adyligeten, vagy a teljes szolgálat alatt?
süti beállítások módosítása