Centi_30.jpg383

 

 

 

Május 2.  Szombat

Ma minket, kopaszokat nem osztottak be szolgálatba, hanem általános körletszemlét kellett csinálnunk.

Úgy véltem, hogy ez nekem nem dolgom.

Mivel az összes kopasz a századnál maradt, gyakorlatilag minden idősebb katonára szükség volt a FEP-en, ezért mindenki szolgálatba ment. A laktanya kiürült, csak a kopaszok maradtak takarítani. Vagyis nincs öreg katona, aki basztathatna. Ráadásul Nitró is szabadnapon van!

Mivel általános gyakorlat, hogy a szakácsok a konyhán esznek, a reggelihez határozottan gyalogoltam ki az épületből, be a konyhára, mielőtt bárki hozzám szólhatott volna. Robinak elmondtam, hogy a századnál kell takarítanom, az alegységügyeletes a körletünket, meg a budit bízta rám. Csillogott a szeme, ahogy hallgatta, a budis résznél könnybe is lábadt neki, olyan szépnek találta. Örömmel engedett el:

Ja, menjek csak, ahova való vagyok, varacskoljak ott. Kár hogy tegnap nem szart alaposan mellé!

Mondtam, hogy a neveltetését figyelve az a csoda, hogy néha beletalál.
Na ebből megint lett feszülés, de aztán lenyugodott, ahogy a reggeli után magamhoz vettem egy vödröt, felmosófát, meg rongyot. Még azzal búcsúztatott, hogy úgy takarítsam ki a WC-t, hogy holnaptól ott eszem.

Anyád.

Elballagtam a csütihez, Mészáros törzsőrmesterhez. Tán ő a legszimpatikusabb altiszt, az idősebb katonákkal tegeződik, jó kedélyű és bár sosem józan, ettől nem válik rohadékká.
Ma kicsit feszültebb, mert még nem ihat.
Mondtam neki, hogy a klubhelyiséget bízták rám, aztán mennem kell vissza a konyhamunkásoknak segíteni a konyhára. Rábólintott, megkaptam a klubhelyiség kulcsát, előkészítettem mindent, bevittem az eszközök nagy részét, és szóltam a csütinek, hogy szerzek egy seprűt. Fenn az alegységügyeletesnek jelentettem, hogy a csüti a klubszobába rendelt takarítani. Ez az egész tök jól bevált. Lassan ugyanis általánosan elfogadottá vált, hogy a mindenkori csüti közvetlenül gecizik velem, még fel is sóhajtott az ügyeletes, hogy le van velem a gondja.
A klubban magamra zártam az ajtót, letöröltem a polcokat, felsöpörtem, kicsit felvizeztem, majd bekapcsoltam a tv-t, a videót és megnéztem a Rendőrakadémiát, meg a Római vakációt. Ez utóbbi kazetta szinte érintetlen volt, és nem hiszem, hogy valaha megtekintette volna bárki is utánam.

A klubszoba annak a folyosónak a közepén nyílik, aminek az egyik vége a csütihez vezet, a másik pedig az ebédlőbe. Mindkét vége opálüveges kétszárnyú ajtóba torkollt, az ajtókat szigorúan csukva tartottuk, így én benn a klubszobában szinte hermetikusan le voltam zárva. Halkan tévéztem, és szerencsére mindkét  üvegajtónak olyan a hangja, hogy amint kinyílik, pontosan tudni fogom, hogy jön valaki. Délben, amint az ajtó előtt ebédhez igyekvők hangja elült, kisettenkedtem az üres folyosóra, majd bementem az ebédlőbe.

A többiekkel ettem. jelezve ezzel Robinak azt, hogy olyan szopásban van részem, hogy nem kivételezik velem senki, még kajálni is a pórnéppel jöttem.

Kaja után elszaladtam vécére, ott kushadtam, amíg a folyosóm ki nem ürült, majd határozottan bementem a klubba ismét. Az ablakból, a függöny takarásában egész délután figyelhettem, ahogy a kis bokros zugomban, hátul pakolásznak, gazt irtanak a többiek. Idegesített, hogy eltüntetik a védelmet nyújtó apró bokraimat, ami ugyan tényleg megtörtént, de a kigazolt szárakból viszonylag magas gúlát építettek, ha az úgy marad, eszményi hely lesz napozni.

lusta1.jpg

Délután a Másfél millió lépés ment a tévében, két rész adtak le, nagyon tetszett. Láttam már korábban, de sose volt rám hatással, legalábbis nem ilyen. Olyan szép, békésnek, kedvesnek látszott a külvilág, a természet.

Az egész nap kurva jó volt, nem buktam le. Visszavittem este a szerszámokat a konyhára, a csütinek nem tűnt fel, hogy egyáltalán nem látott takarítani. Amikor leadtam a kulcsot, csak bólintott. Az alegységügyeletes sem szólt hozzám, azt hitte a csüti megkínzott ma, és mire felértem a századhoz minden készen volt, a szobánk is ragyogott.
Épp akkor nyitottam be, amikor a szolgálatból megjött néhány öregnek mesélte Basa, hogy Dinóval kilógtak napközben, végigjárták a várost a Latviával, állítása szerint minden csaj benne lett volna, akire ráfüttyentettek, csak nem volt idő megállni.
Basa a csőszerelmes.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr595052245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2013.05.02. 12:46:26

Okos. Ha én lettem volna a csüti, biztos rájövök, de röhögök egyet "- Okos!" felkiáltással és hagyom érvényesülni.

Dvorszky határőr 2013.05.02. 14:25:32

@Oldm4n: :) Kezdek belerázódni az ottani viszonyokba, jól jön, ha az ember felismeri a kiskapukat, meg a kínálkozó alkalmat. :)

jabba2 2013.05.03. 11:59:49

Ezt hívják intelligens kummantásnak! :D Ügyes voltál!

Dvorszky határőr 2013.05.03. 18:15:40

@jabba2: Hát büszke is voltam rá, sajna akkor nem dicsekedhettem el a többieknek, erre is várnom kellett 26 évet. :))

Rollende Landstrasse 2013.05.05. 10:08:05

A tisztek (kimondva-kimondatlanul) betartották a korosztályi rendet. Öreg katonákat ők se szívattak, csak ha okuk volt rá. Minél több napod töltesz bent, annál kevésbé fogod érdekelni őket. De ez lassú folyamat, észre se veszi az ember, egyszer csak rádöbben, hogy jéé, béke van.

Dvorszky határőr 2013.05.07. 12:34:55

@Rollende Landstrasse: Igen, de ehhez minimum az első fél évnek, de inkább 9 hónapnak el kellett telnie.

Maczi 2013.10.15. 03:41:52

Azért Ferihegy "előkelőségét" az is jelzi, hogy amíg a vidéki őrsökön, FEPeken jó, ha tévé volt, vagy esetleg orosz színes tévé, addig itt vadiúj NDKs, nagyképernyős tévék voltak. :)
Lehet, hogy rosszul emlékszel, mert abban a klubszobában nem lehetett videózni, mert nem ott volt a készülék. Jah igen! Ez a FEP kapott egyedül vadiúj AKAI videómagnót, mindjárt kettőt is. Akkoriban szinte alig volt az országban ilyen. És ezek a magnók nem a klubszobában voltak, hanem a földszinten, az épület másik felében, a kultúros szobájában. Ott tényleg lehetett az öregeknek, illetve a törzsszakaszosoknak videózni, mert volt bent egy Orion Viking tévé. Sokan ott láttak először videót, videokazettát.
De sok filmet is néztünk meg ott éjszakánként, hétvégenként! :) A szakácsok hozták hozzá az ennivalókat a konyháról. :)
Ez egy vidéki FEPen minimum futkosót jelentett volna, mert semmilyen kép- és hangrögzítő eszközt sem szabadott bevinni, nemhogy filmeket.

Dvorszky határőr 2013.10.15. 14:51:48

@Maczi: simán lehet, hogy nem emlékszem, es szerintem a fogalmakat is keverjük.
Én klubszobaként a konyha és a csüti irodája közti folyosóról nyíló termet ismerem, azt 88 tavaszán újították fel, hy jól emlékszem, de más klub illetve kultúrhelységről nem tudok.
:)
A többi hol volt?

Maczi 2013.10.15. 16:25:34

Két klubhelyiség volt, egy kisebb és egy nagyobb. A főbejáraton bemenve, az ÜTI szobája után jobbra és balra voltak a folyosók. A jobb folyosó volt a rövidebb. Arról nyílt a kantin, a Törzsszakasz klubhelyisége (erről írtál és itt egy tévé volt egy állványon, amin még egy musiccenter is volt) és az ebédlő. A bal oldali hosszú folyosóról nyílt többek közt jobbra egy nagyobb, egy kábé kétszer akkora helyiség, mint a Törzsszakaszé, az volt az I. és a II. század klubhelyisége ( itt két, NDK-s, nagyképernyős vadiúj színes tévé volt konzolokon a falon). E terem után volt szintén jobbra a kultúros szobája a Viking tévével, a videomagnókkal és még egyéb műszaki cuccal (itt éjszakáztunk székeken elterülve, a konyháról hozott kajákat megéve és bámultuk a becsempészett kazettákat az 55 centis tévén :) ). A folyosó végén az írnok és Cupi irodája volt.
A folyosóról balra kisebb körletek nyíltak, amiket lomtárnak és ideiglenes szállásnak használtak.
A tévék beállításában és a videók hálózatba kötésében is segédkeztem. A két magyar adót, két szlovák adót és a mátyásföldi orosz adást lehetett nézni a videók képén kívül. Természetesen mikor éjszakai elfoglaltságunk volt, akkor lehúztuk a videót a kábelről, hogy a többi tévén ne látsszon. :)
süti beállítások módosítása