Centi_30.jpg249

 

 

 

 

Szeptember 13 Vasárnap

Semmittevéssel töltöm a szabadnapom, de volt időm összeveszni a Misivel.
Nem akarom felmosni a körletet.
És nem is fogom.
Akármit csinálhat Misike, szabadnapom van, szerezzen kopaszt, vagy várja meg, míg lejár a szabadnapom, utána van joga. Persze tudom, hogy délután szolgálatba megy, nem lesz itt akkor, amikor már joga lenne.
Épp ezért mondtam.
Látszódjak konstruktívnak az ellenkezésben is. De érezze, hogy most tuti, nem csinálom meg. Kínlódunk, veszekszünk, nem bír velem, csakhogy már van annyira öreg, hogy ciki legyen kimenni az alegység ügyeletest segítségül hívni. Nem kürtölheti világgá, hogy nincs tekintélye egy kopasz előtt. Fenyegetőzik, de le sem reagálom, elengedem a fülem mellett.
Egykedvűnek látszottam, de belül ujjongva ugráltam.

Nagyon jól esett az engedetlenség, eszembe juttatta az adyligeti időszakot.

Istenem, de irtózatosan régen volt!
El se hiszem, hogy velem történt, annyira messziről, a múlt ködös távolából sejlik fel most. Mintha kollektív tudat kikristályosodott munkája lenne, nem az enyém, mégis ismerem a sztorit, a legapróbb részletekig.
Ezért már megszépülve tolongnak, kedves emlékként, és olyan familiáris érzésem lett ettől a mostani makacsságtól, hogy édes romantikával gondoltam arra az idilli időszakra, amikor mindenki utált.

Akkor vágott az eszem, pörgött az agyam, nem tudott senki rajta túljárni. Egy kis Ludas Matyi voltam, egy hős.
Mi az isten történt velem?
Leeresztettem, apátiába estem. Hagyom, hogy sodorjanak a dolgok.
Faszság.
Ez így nem élet.
Hadd pörögjön.
És ez jó, most pörgött, most jó volt Misikével ellenkezni. Hadd legyen konfliktus. Akkor nem tespedek bele a révültségbe, hanem folyamatosan gondolkodom. Mert akkor nincsenek társak, én adom a válaszokat magamnak a kérdéseimre.
Tisztulok.
Csiszolódom.
Mert eddig is volt példa, hogy engedetlen voltam, de csak enervált lustaságból, a kényelmem okán. Ellenben ezt így tudatosan, hihetetlen felszabadító, minden pillanatát élveztem. Megtörhetetlennek bizonyult az akaratom.
Misike, legyőztelek.

Na, de aztán megérkezett a délelőttös váltás, köztük Németh Gyuri, a rajparancsnokom, és köszönés nélkül mondta, hogy beszélt Misikével, ma én mosom fel a körletet.

Imádtam magam a következő percekben. Olyan határozottan válaszoltam, hogy senkinek nem volt aztán kérdése. Mondtam, hogy az égvilágon semmit nem fogok ma csinálni, mert ez a dolog becsületbeli ügy, ezt kettőnknek kell rendezni, Misikével fogjuk ezt majd lejátszani, ehhez senkinek semmi köze.
És ez hatott.
Semmi értelme nincs annak, amit mondtam, de érvnek látszott és olyan volt a fellépésem, hogy mindenki visszavonulót fújt. Visszafeküdtem az ágyamba, olvastam, majd lementem gyúrni.
Senki nem szól hozzám, a rajparancsnokom sem.
Németh Gyuri, legyőztelek.

gólöröm.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr175413331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.13. 09:59:59

Azért ha ez tényleg megtörtént, akkor utólag kezetcsókolhatsz mindkettőnek! ;)
Parancsmegtagadás? Pláne akkoriban...

Dvorszky határőr 2013.09.13. 20:07:53

@álfirkász: ÓÓÓ ez csak a kezdet, ez semmi, ahhoz képest, amit meg nem engedek majd magamnak később. De most beszéltem egy sráccal, aki határon volt és valami beszólásért kapott 3 év futkosót, szóval akkoriban ez nekem nem parancsmegtagadásnak tűnt, hanem csak sima ellenállásnak, de sokkal komolyabb bajaim lehettek volna.
Nem is értem most ennek a srácnak a története után, hogy én hogy a picsába úsztam meg mindent.
:))

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.13. 21:17:30

@Dvorszky határőr: :)
Mondjuk én is sokmindent megúsztam, de engem eleve úgy kezelt a hivatásos társulat, hogy amolyan "mama kedvence, inkább békén hagyjuk".

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.16. 11:05:01

@Dvorszky határőr: igen. Már amikor odakerültem, akkor is látták, hogy nem vagyok odavaló. És bár bizonyos szempontból lenéztem a hivatásos állományt, mert többségük kemény alkoholista volt, azért így utólag visszagondolva, legalább nyomokban embert is tartalmaztak. Egy kivétellel. :)

Dvorszky határőr 2013.09.18. 15:28:13

@álfirkász: hát az akkori hivatásos állományt én sem tudtam megkedvelni. :))

csorsza 2014.02.07. 22:24:17

@álfirkász: Bírom ezt a konstans alkoholistázást. Olyanok mondják, legtöbbbször, akik ha kiszabadultak egy kimarcsira, első útjuk a kocsmába vezetett. A hétvégéről ne is beszéljünk. A legnagyobb király az volt, aki legjobban be tudott bombázni. Pláne, ha még a laktanyába is becsempészte a piát, és pl. a konyhán rúgtak be... :)
Nekem pl. nem is voltak alkesz elöljáróim.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.08. 02:36:46

@csorsza: kedves kis seggfejkém!
Ad 1 - világéletemben utáltam a piát
Ad 2 - mint néhány éve kiderült, ha nem utáltam volna, akkor is bajban lettem volna, ha inni kezdek mert orvosi értelemben is allergiás vagyok az alkoholra.
Ad 3 - aki szolgálatba is úgy jár mind3n másnap, hogy dől belőle a pia szag és alig bír megállni 6 lábán, sokszor még a beszéd is gondot okoz neki, az szerintem alkoholista. Ilyenből volt legalább három.

csorsza 2014.02.08. 10:32:08

@álfirkász: na látod, most is be voltál rúgva, hogy lehet különben "a" betű helyett hatost nyomni a billentyűzeten :)

Láttam eddigi kommentjeiden, h egy kis idegbeteg puhapöcs vagy, ezért nem sértődtem meg a seggfejezésen. Pá.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.08. 10:48:36

@csorsza: baromarc! Próbálj meg mobilon gépelni hiba nélkül! Akkor ugass, ha már megy!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.08. 10:51:05

@csorsza: egyébként inkább azzal foglalkozz, hogy a kurvaanyád miért egy tripperes barommal csináltatta fel magát, amikor téged összeszedett! Igazán figyelhetett volna, hogy legyen gumi az ügyfelén!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.08. 10:54:25

@csorsza: megnéztem az előzményeidet. Miért is nem vagyok meglepve, hogy már megint egy fidesznyik nácipalántába botlottam? :D

Börnike 2014.02.08. 21:14:46

@álfirkász:
Jóember! Neked elgurult a gyógyszered?
Nem is kérdés!
süti beállítások módosítása