Centi_30.jpg41

 

 

 

 

500 napja vagyok katona! Félezer napkelte, félezer napnyugta, félezer huszonnégy kegyetlen hosszú órából álló nap. Olyan elképesztően hosszú idő, hogyha nem mögöttem lenne, hanem előttem, biztos, hogy a géppisztolyomba dőlnék.

 

 

1988. április 8.   péntek 


Határozottan érzem, hogy öreg vagyok.
Nem azt hogy leszerelő, hanem hogy öreg.

Mert régen nem két nap volt a másnaposság, a részegség másnapján délelőtt még szarul voltam, délután meg már jól, de tegnap még este is émelyegtem.
Nagy szerencsémre csak ma délelőttre tettek szolgálatba, reggel már jól voltam teljesen.
Este megjelent B. Kozma Zsolt, ő is elég sokat volt mostanában eü. szabin, valami gerincproblémája miatt. De este elárulta, hogy semmi baja, sőt, sokat edz otthon, és ezzel egy időben két pár kesztyűt húzott elő, egyiket a szekrényéből, a másikat a táskájából.
– Csak két részletben tudtam behozni. – magyarázta – A legjobb az lenne, ha boxolnánk egy kicsit, mert így meg tudom mutatni, mennyire jól vagyok.

Nem nagyon tudtam leszerelni azzal, hogy nekem igazán nem kell bizonyítania, meg hogy én már tegnap se tudtam gyúrni, mert hányingert kaptam a súlyzók látványától, szóval nem hiszem, hogy én lennék az alkalmas alany, de nagyon erősködött.
Mondtam, hogy nekem a box az olyan, mint a síelés vagy a korcsolya, hogy tetszik, de sose fogom csinálni. Egyszer akartam megtanulni korizni, amikor egy télen a focipályát a nagyok fellocsolták, és egy éjjel leosontam avval a korival, amit Anyu vett nekem a lengyel piacon, remélve, hogy használni fogom. Nagyon izgatott lett, mikor látta, hogy tényleg nekiindulok. De olyanokat estem, olyan hosszú, kapálózással teli előkészület után, hogy úgy látszott ez számomra elsajátíthatatlan. Jól láttam Anyu kacagástól vibráló alakját az ablakban, és azt gondoltam, hogy a lakótelep többi hatvanezer lakója a függönyök mögött ugyanilyen jól szórakozik. Én voltam az egyetlen, aki nem szórakozott jól. Fel is adtam.
A box nekem ilyen, tuti, hogy ügyetlen lennék.
Én cselgáncsoztam régen, ott nem lehetett ütni, az ott sportszerűtlen, minden ilyen mozdulatot, késztetést kiirtottak bennünk.
bokszoló.jpg– Nem leszek jó ellenfél. – mondtam B. K. Zs-nek.
De ő ragaszkodott.

És tök igazam lett.
Kicsit be is vagyok szarva, látszik, hogy mennyire belém égett a cselgáncs, ahol tilos ütni. Féltettem az arcom is.
Béna vagyok na.
De B. K. Zs nem olyan, aki feladja. Ezért ma egész este ütni tanított, aztán ütést kivédeni, aztán támadni, aztán védekezni.
Végül tényleg boxoltunk.
Fura élmény, de jó.
Igaz, bármit csináltam B. K. Zs mindig jobb volt, a végére nem lett sikerélményem, csak megvert alaposan.

– Legközelebb inkább rúgjunk be – javasoltam –, mert abban egyenlő felek lennénk.
B. K. Zs legyintett nevetve, nem ellenkezett.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr255800863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rollende Landstrasse 2014.04.08. 09:46:07

A tegnapi gondolatok folytatásaként: milyen az ötszáz napot az idő másik oldaláról nézni? Ötszáz nappal ezelőtt ugyancsak erre az időintervallumra gondoltál, de akkor még előtted volt. Soknak tűnt. Most már a pálya másik végén vagy, visszanézel, és még így is sok. Tényleg sok.

Bakker, beleéltem magam a katonaságba, már én is túl sokat gondolkodom, mint annak idején...

Oldm4n 2014.04.08. 16:40:18

Könyörgöm, határőr! GÉPKARABÉLY! (Húsz földcsók így elsőre, jó?!)

zsolt64 2014.04.08. 23:46:52

@Oldm4n: Párhuzamosan voltam Dvorszky-val sorkatona én is. Akkor (1986-1988) a közszájon forgó elnevezés géppisztoly volt, még ha helytelenül és pontatlanul is.

Oldm4n 2014.04.09. 07:31:54

@zsolt64: Nekünk a kézikönyv (!) következetesen géppisztolyként emlegette az AK-t. Ezzel együtt "járt" a húsz fekvőtámasz a géppisztolyozásért. Merthogy gépkarabély... :)

Dvorszky határőr 2014.04.09. 12:07:33

@zsolt64: :)))
Amúgy ha nem fegyvert mondtak, akkor géppisztolyt még a tisztek is úgy emlékszem.

@Oldm4n:
Semmiféle kézikönyvet, meg kezelési útmutatót nem kaptunk, de gyerekkorom óta így hívom, nem hiszem, hogy tudnék változtatni, bármi áll a könyvben, ezzel a búvároktatóm is halálra idegeltem, hogy az légzőpipa, meg az uszony az nem szippancs, meg tappancs, pedig szerintem de. :)
Ja meg a vaginát sem így nevezem, ha már a számra veszem. :))))

Oldm4n 2014.04.09. 14:26:14

@Dvorszky határőr: A gépesített lövészek kaptak egy kézikönyvet hozzá. Majd beszkennelem és feldobom valahova. Csak az érdekesség kedvéért. :)

Oldm4n 2014.04.09. 15:30:20

dropcanvas.com/ji2vf

Egy kis meglepetés magának, határőr! :D (Szerencséje, hogy találtam elemet a fényet képezőmbe. Meg hogy tud pédéefet képezni. Meg hogy tudom, hova érdemes tölteni. Meg hogy ráérek.)

zsolt64 2014.04.09. 16:04:57

@Dvorszky határőr:
"Ja meg a vaginát sem így nevezem, ha már a számra veszem"
Kifejtenéd hogy kell 1 vaginát szájra venni?
Gyarapodjon a mi tudásunk is...÷))
Bocs de ezt a labdát le kellett csapni.

Dvorszky határőr 2014.04.09. 18:42:20

@Oldm4n: :))) Na ilyet sem láttam még, soha! :)

@zsolt64: :)) Vaginát láttam már, de nincs hozzá kezelési útmutatóm, előbb megvárom, míg azt is feltölti valaki. :))

zsolt64 2014.04.09. 19:17:52

@Dvorszky határőr: Rendben van, várjuk meg a feltöltést, de remélem a
"A Vagina Leírása és kezelési utasítása" NEM a Honvédelmi Minisztérium kiadványa lesz 1958-ból.

bagamoyo 2014.04.16. 08:42:04

@zsolt64: segítek én. : PINA :D
süti beállítások módosítása