Centi_30.jpg 486

 

 

 

 

 

 

 

Január 19. Hétfő

 

cimke_UAZ_doboz_kicsi.jpgMa a zászlós magához rendelte két öregebb társamat, egyikük rám mutatott, hogy nyomás velük, majd a laktanya egyik távolabbi, bunkerszerű épületéhez autóztunk. A raktár, bunker, garázs vagy mi, 4-5 méter széles, 10-15 méter hosszú, magas teremből állt. Az egyik oldalán hosszú sorokban, rengeteg téliszalámi kígyózott végig felakasztva, a másikon kb. 2-3 méter magasan lunchhús konzerv tornyosult.
– Nem bámészkodik! Körbe se néz! – csattan fel a zászlós, aztán jó néhány téliszalámival teli dobozra mutatott. – Ezeket tegyék a kocsiba.
Megpakoltuk az iderendelt dobozos UAZ-t téliszalámival.

A zászlós, amint végeztünk, háromfelé vágott egy negyed rúd téliszalámit és odanyújtotta nekünk.

erlelo.jpg– Maguk nem láttak semmit, erről szót se senkinek, értem? Na akkor lelépni!

Megjegyeztem az arcukat! – kiáltotta még utánunk.

Aztán utasította a sofőrt, kicsit lelassítottuk a lépteinket. Furdalt a kíváncsiság, mi lesz a bepakolt szalámival.



(Forrás: www.teliszalami.hu)

– Attila, vigye a szállítmányt a Paprika csárdába, tudja, ahova múltkor is. A tulaj pecsétnyomóval lezárt dobozt ad majd helyette, meg egy borítékot. Idáig érti? A dobozt visszahozza nekem, a borítékot a Pasaréti úti közértben adja a tulajnak, tudja. Ott bepakol tizenkét karton sertésmáj konzervet. Aztán visszajön és jelentkezik nálam. Megértette?

Attila elviharzott, mi meg elrágcsáltuk a zsákmányt.

Se ez előtt, se ezután, soha nem láttam többet téliszalámit a seregben.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr84905291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2013.01.19. 19:57:08

Azt a sok téliszalámit eredetileg a tiszti étkezdébe szánták?
Tutira nem a sorállomány kapta...

Nálunk úgy volt hogy amikor a kiképzés végén más laktanyába vezényelték a kopaszokat arra a napra hideg élelmet kaptak-valamilyen konzerv főzeléket-a kis tudatlanok persze többnyire fintorogva ott hagyták a körletben,én meg alig vártam hogy elhúzzanak és mentem begyűjteni őket.A szerényem hátulja legalább méter magasan tele volt borsó/babfőzelék-sólet-töltött káposzta stb.konzervekkel,amikor nagyon pocsék volt a vacsora csak a kenyeret hoztuk el és én/mások élelmeztük a haverokat,még választani is lehetett ki mit kívánt.:)
Aztán egy ilyen alkalommal arra ette a fene a szakaszparancsnokomat aki a raktáros is volt és feltűnt neki a dolog hogy honnan van és elkobozta a 3/4 részét (pedig máskor jó fej volt)és ő bizniszelte el.Legközelebb meg már ő is ment begyűjteni,de mi helyben voltunk ő meg melóban-úgyhogy hagytunk neki is egy kis maradékot hogy ne rajtunk keresse.
Vezetési gyakorlaton/oktatáson ezeket a konzerveket a teherautók motorterében a csövek alá a blokkhoz rögzítettük,mire a pihenőhelyhez érkeztünk jól felmelegedtek,nemsokára már a kísérő tisztek is hozták az övéket hogy azokat is rakjuk be mert az UAZba nem fért.

Dvorszky határőr 2013.01.21. 11:32:43

@lutria: Nekem az volt a bgyanúm, hogy valahogy sikerült berendelnie legénységi ellátmányként egy csomó téli szalámit aztán seftelt vele, lehet, hogy a tisztek is kaptak belőle, de nem láttam. Igaz, hogy volt külön tiszti konyha, ahova nem tehettük be a lábunkat, de az alapanyagok vételezése egyszerre történt, jobb dolgokat kaptak, viszont téli szalámit láttam. :)

T5H 2013.01.23. 18:08:48

Napfogyatkozást lehetett nézni a járőrpótlékként kapott téliszalámin. Az őrsellátónak bazi nagy háza, akkora pincével, hogy ott tárolták a TSZ-ektől társadalmi munka fejében kapott rengeteg krumplit, almát, hagymát.

HajdúB 2013.06.06. 21:38:21

Mi éjszakai pótlékként azért néha kaptunk gyulait és téli szalámit is. Szerintem még a 70 es években elég tűrhető volt az élelmezés. De úgy látom hogy a 80-as évekre romlott a helyzet.

(h)öreg 2013.06.07. 20:49:50

@HajdúB: Nekem még a nyolcvanas évek elején-közepén(83-84)sincs panaszom.
süti beállítások módosítása