Centi_30.jpg 516

 

 

 

December 20. Szombat

 

Reggel megint az ügyeletes recés hangja keltett. A gatyák persze nem száradtak meg éjszaka, csavarni lehetett belőlük a vizet. Szabó a sorakozó előtt a kályhára tette a sajátját.

Tegnap este már senki nem fürdött, mivel a mosástól elfogyott a meleg víz, ezért a sorakozó után tömött sorokban rohantunk néhányan bepótolni. A többi buzipendelyes alak közt elsőnek értem a zuhanyzóba, aláálltam, megnyitottam a csapot, és vártam.

Vártam, mert a víz nem jött.

– Nálatok működik? – kiáltottam át a szomszédos rekeszekbe.

– Nem! Biztos elzárták a főcsapot! – ez Szabó hangja volt – Nem tudom, mit fáj nekik, ha megfürdünk?

Most a bal oldalamról kiáltott valaki.

– Nálam egész hangosan szörcsög! Hallgassátok csak!

Tényleg sziszegett, buhákolt nálam is. Aztán, egyszer csak megindult!

– Mi a lótüdő? – ugrottunk ki alóla mindannyian. – De rohadt hideg!

Szabó állt mellettem.

– Ez… ez jégkása! – hebegte – Hogy lehet ebben megfürdeni?

És tényleg! A csövekből szép, krémes állagú jégkása bukkant elő, kisebb jéghegyet hozva létre a zuhanytálcában. Tanácstalanul álltunk előtte. Ki hallott még ilyet?

Ekkor megszólalt Misi.

– Odanézzetek!

Mögöttünk Komári zuhanyzott. Lábával módszeresen oldalra kotorta a jeget, beállt a jégfürdő alá, a mellére engedte, a tenyerével megtámasztotta, míg az olvadni nem kezdett. Azután alaposan átdörzsölte magát. Nem hagyta ki sem az arcát, sem a fenekét, semmit!

– Ez egy átkozott kyborg! Nem ember, az biztos! – dörmögte Szabó, de azért ő is lassan követte Komári példáját.

Mindannyian halálra váltan, kékre fagyva szaladtunk vissza a körletbe.

Benn az ügyeletes fogadott bennünket. Egy gumibottal igyekezett leszedni a kályhán lángoló alsógatyát.

– Ki volt az a marha, aki ezt idetette? Mondja azt, hogy véletlen volt, mert, ha kiderül, hogy szárítani akarta, akkor biztos lelövetem!

Közben a gumibot is időnként a kályhához ért, meg-megolvadt, és fura pikáns mellékízt adott a körletben terjengő, égett szarszagnak.

– Könyörgöm, miért nem mosta ki rendesen? – öklendezett a szakaszvezető.

Végre beleakadt a gumibot, s a gatyó a földre került. Az ügyeletes néhányszor még dühösen rátaposott, aztán az végképp kilehelte lelkét.

– Ki rakta ezt ide?

Szabó vonakodva jelentkezett. A raktáros dohogva utalt ki neki egy teljesen tiszta és száraz alsót. Viszont aznap négyszer mosta fel a folyosót.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr314892169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dvorszky határőr 2012.12.20. 15:07:50

Mivel többen jeleztétek, leírom, a Kyborg kifejezés nem létezik, helyesen Cyborg vagy Kiborg lenne, de annak idején így írtam be a naplómba, így hagytam most is. Bocsánat.

alien 2013.01.26. 00:25:50

Közben a gumibot is időnként a kályhához ért, meg-megolvadt, és fura pikáns mellékízt adott a körletben terjengő, égett szarszagnak. ez csúcs

kjanos 2014.04.22. 16:48:58

Nekem kesztyű olvadt így meg az olajkályha rácsán. Valami idétlen műszálas anyagból készülhetett. Az első éles őrségben teljesen átázott a havas esőtől. Megoldottam. Egy olyan őrvezetőével cseréltem aki többször megtalált valami külön feladattal. Véletlenül került rá alkalom és gyors cserével új kesztyűm lett.

Rollende Landstrasse 2022.07.19. 07:56:35

Van olyan állapot, mikor megér négy felmosást egy tiszta alsónadrág... Bár ezt most megfürödve, szappantól illatozva írom.

Most érkeztem meg egy hosszú vízitúráról. Négy nappal ezelőtt, miközben bokáig a sárban állva ebédeltem a több napja rajtam lévő ruhában, a probléma legfeljebb egy vállrándítást ért volna.

Évekkel ezelőtt megállapítottam, hogy a higéniai igény a vízitúra hoszával fordítottan arányos. Szerintem ez a katonaságra is igaz.

Dvorszky határőr 2022.07.20. 16:28:40

@Rollende Landstrasse: Ezzel tökéletesen egyet tudok érteni, egy időben hegyet is másztam, és volt amikor 29 napig nem vetkőztem le, mert olyanok voltak a körülmények, de ott nem zavart. De tán a vízi túra közben legalább víz volt, ha más nem a tóban, folyóban. Az emeli a komfortfokozatot azt hiszem, nemde?
:)))
süti beállítások módosítása