Centi_30.jpg202

 

 

 

 

Október 30. Péntek


Éjszaka F1-n kampóztam. Kübli állította össze a váltást, kitett a 25-ösre, messze mindentől.

Egyetlen gép állt most csak ott, egy délután érkezett kisméretű, amerikai magángép. Nagyon mostohán bánunk az ilyenekkel, akik ezzel érkeznek.
Érezniük kell, hogy épp csak megtűrjük a fajtájukat.

Azzal, hogy ezt a pici gépet ennyire hátra tesszük, olyan, mintha nem számítana, a senki földjére került, senkit nem érdekel, csak útban ne legyen.
Hogy az útlevélkezelő surranótársaim és a vámosok hogy fogadják nem tudom, de ha visszapillant az amcsi, mielőtt belépne a reptér épületébe, ahová egy remek Barkas hozza el, és a távolban felsejleni véli a gépe kontúrjait, csak azt érezheti: "szarunk rád".

Én úgy gondoltam, hogy ne árválkodjon egyedül és megpróbáltam összebarátkozni vele.
Nagyon jól nézett ki, a nagy utasszállító gépek kicsinyített mása.

kisgép.jpg
Hengeres test, pici, kerek oldalablakok és hátul a farokszárnyak alatt két formás sugárhajtómű. Mindent ami kiállt, meghúzgáltam, mindenbe, ami humorú abba belepiszkáltam. Annyira messze voltam mindentől, hogy egészen felbátorodtam. Azt tudom, hogy az ilyeneknek az ajtaja egyben a lépcső is, lehajtva egész a földig leér.

Jött a logikus gondolat.
Beszállok.

Ha kinyitom az ajtót, semmilyen létrát, lépcsőt nem kell odahuzigálni, lehajtom, beszállok, benézek a pilótafülkébe, aztán kiszállok és kész vagyok.
Hogy mivel is vagyok kész, mi értelme az egésznek, nem kristályosodott ki, következésképpen, hogy ez micsoda marhaság, szintén nem látszott sarkosan.

Körbekémleltem, sötét is van, tényleg senki nem láthatott ide, talán a legközelebbi betonon járőröző társam, de nagyon remélem, ő is valahogy kummant, szarik rám. Tehát határozottan nyúltam a kilincshez, megragadtam és kicsit megfeszítettem, hogy érezzem, mekkora erőt kellene kifejtenem, hogy kinyissam, mikor is a tarkómba markolt egy hang.

Olyan éles, azt hittem, lemetszi a fejem.
Hátrarántotta a koponyám, az eget láttam, feszült a gigám, és úgy képzeltem, hogy átvágja a torkom, aztán egy mozdulattal lekanyarítja a kobakom a helyéről. Ujjaim begörcsöltek és valahogy itt tudatosult, hogy én majd összeszartam magam ezenközben, úgy megijedtem.
Egy kurva riasztó visított fel.

Eszembe sem jutott, hogy ezekben riasztó van. És nem csak a hangja, hanem a riasztó, mint fogalom szúrt az agyamba. Az autóinkban például egyáltalán nincs.
Nem is ismerek olyat, nem is hallottam olyanról, akinek lenne.
De hogy ilyen létezik, hogy hozzáérek és megszólal?
Ki se kell nyitni az ajtót?
Az amerikai filmekben ki kell nyitni az ajtót, hogy megszólaljon.
Ez iszonyat kellemetlenül ért.

Mert ha mondjuk légoltalmi sziréna szakadt volna fel az éjszakában, azt érteném.
Attól meg se ijednék, tudomásul venném csak.
Tudnám, hogy mi a teendő.

De hogy én váltok ki hangot és azért szólal meg, hogy én, aki vigyázok itt mindenre, én elijedjek, arra nem számítottam.
Ez baromi hatékony így.
Éjszaka, mindenkitől távol, ahol bármi történhetne velem, senki észre sem venné, ahol tök egyedül vagyok, ezt nehéz feldolgozni.
Ez ijesztő.
Én például, majdnem összecsináltam magam.

És még mindig visít.
Úgy vág bele az éjszakába, akár egy tőr.
Valószínűleg a határszéleken is hallani.
Perceken belül elfogó vadászgépek kerítenek körbe, addig ki kell találnom, hogy mi történt.
Én egy faszit láttam az gép ajtaját feszegetni, egészen biztosan az államrend megdöntésén fáradozott, de legalábbis ezzel a géppel akart kimenekülni Amerikába.
Rákiáltottam, hogy állj, ekkor ő elterelésképp megrántott valamit a gépen, az felvisított, és míg én a hangra figyeltem, ő kereket oldott. Igyekeztem én a hangot semlegesíteni, de nem találtam meg a módját.
Jelentem, így volt.

Legalább egy kicsit halkulna!
De nem.
Nyomjam vissza a kilincset?
Nem lehet, hogy azzal rásegítek?
Hogy utána hosszabban vijjog?

Csak az marad, hogy állok itt megsemmisülve.
Vagy arrébb megyek.
Messzebbről biztos halkabb.
De az úgy meg olyan, mintha menekülnék.
Pont, mint aki rossz fába vágta a fejszéjét, amikor meg jön a baj, eliszkol.
Nem, így ne lássanak meg a kutügy UAZ-ból, ha netán igyekszik kifele a riadóztatott állomány.

De lenne már vége!
Csönd.

– CSÖÖÖÖÖND! – próbáltam túlüvölteni, aztán füleltem, hogy volt-e hatása. Nem volt, így rákiáltottam újra, mikor hirtelen, egy hullámzó dallam, kellős-közepén egyszer csak abbamaradt.

Álltam a szintén fülsértően teljes csendben és vártam, hogy e csend varázsa, görcse elmúljon.

Csak nagy sokára jöttek félős, gyengécske foszlányai a reptér szokásos zörejeinek, beindul egy csomagos kistraktor, hangosat nyikordul egy fém ajtó.
Ilyenek.
És lassan betöltik a teret a zajok, ijedten nyomakodva lökdösik felém a hátsók az előttük vonakodókat. Mintha egy csapat makákó merészkedne ijedősen vissza a saját területére, ahonnan egy oroszlán megjelenése miatt szaladtak szét. A riasztó hangja mindent kiűzött, én álltam egy lelakott süketszobában, aminek az eresztékein lassan visszaszivárognak a zörejek.
Végül csak elértek mind, bekerítettek és visszarántottak az életbe, minden megy a szokott medrében, ideje nekem is összeszednem magam.
Már csak az azonnal kiküldött váltást, esetleg a rádión behívást kell megvárnom. Nyilván bevisznek egy alaposabb fejmosásra.
Meglehetős távolságból körbejártam a gépet, minden olyan, mint a hang előtt volt. Egyre többször néztem a rádióra, meg kémleltem a horizontot, de semmi nem mozdult. Aztán végigálltam a rendes szolgálati idő maradék két óráját, és a váltásnál senki nem kérdezett semmit és senki nem utalt semmire.

Hogy ez hogyan lehetséges, nem tudom, pedig a riasztó visítása tuti, hogy mindenkit kiugrasztott a kutató ügyeleten az álmából.
Lement az egész szolgálat és a járőrtársak se kérdeztek semmit, így ez a dolog is elmerült a felejtés mocsarának antianyagába.
Soha, senki nem kérdezte, mit csináltam azzal a géppel.

Ma van Edit szülinapja. Csak most az éjszakás váltás után láttam meg a naptárban a saját bejegyzésem. Egyáltalán nem emlékszem mikor és hogyan írtam be.
De telefonálni nem tudok, levelet úgy kellett volna feladnom, hogy mostanában kapja meg, most már úgy el vagyok késve, hogy nagyjából jövő csütörtökön érne oda a most megírt levél, tehát nem kell sietnem, pár nap ide vagy oda, már nem számít.
Majd reggel megírom.

De mi a szart írjak, ami a szülinap témakörében jövő csütörtökön, még nem ciki?
Amiből nem jön le rögtön, hogy elfelejtettem a dátumot és csak későn reagálok.

Nem írok én semmit.

Úgyse megyek ki innen egy darabig szerintem, és mire hazajutok, már túllépett az egészen.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr945522811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igor2 2013.10.30. 09:06:23

Ez biztos hogy valami riasztó volt?? Pénzt mernék tenni rá, hogy ennek az el nem küldött levélnek a hatására lesz vége a "szerelmi" szálnak!

szepi79 2013.10.30. 09:50:12

Dvorszky határőr, maga szereti a veszélyt! A riasztós téma se semmi, de az egy éve meglévő barátnő születésnapjáról megfeledkezni... van vér a pucájában! :D

(Egyébként mintha az lett volna, hogy bevonulás előtt 1 hónappal jöttetek össze, most van a 339. nap, vagyis az évforduló is mostanában van/volt, de arról még kósza gondolat szintén sem tettél említést, ergo azt még jobban elfelejtetted... mekkora böjtje lesz még ennek...)

szepi79 2013.10.30. 10:22:06

egyébként ha felelősségre vontak volna a riasztóval kapcsolatban, én a helyedben "gyanús mozgást láttam" volna a repülőgép ablakából, többször felszólitottad a feltételezett benn tartózkodókat arra, hogy jöjjenek ki, azután próbáltál bemenni.

oké, itt is sántit, hogy miért nem hivtál erősitést, biztos van erre is valami rendelet, de érzésem szerint még mindig jobb, mintha csak kiváncsiságból akartál volna bekukkantani. ráadásul még ha tudják is a tisztek, hogy hazudsz, mint a vizfolyás (mert biztosan tudnák), akkor sem szúrhatnak le érte nagyon.

wrstjnethn 2013.10.30. 13:30:08

Ha felrobbant volna a gép, arra azért előjött volna valaki? Vagy ha amcsi a gép, akkor az is le va szarva?

Oldm4n 2013.10.30. 19:01:59

Ma úgy alakult az életem mászkálós része, hogy Dél-Dunántúlon jártam. Ergo át kellett szelnem a székesfővárost. Direkt a nullás felé jöttem vissza... megnéztem a régi laktanyát. Most az LRI használja az épületet. Ott voltak a gépek is, rengeteg gép -valahogy nem emlékszem, hogy ilyen sok lett volna annak idején- kicsik, nagyok, mindenféle színben, mindenfelé. Furcsa, hogy mennyire nem érintett meg. Úgy látszik, mégsem hagyott olyan mély nyomot a FEP... :)

Dvorszky határőr 2013.10.30. 19:07:52

@igor2: @szepi79, első ezen a néven: a helyzet az, hogy ez a tulajdonságom megmaradt, nem is kevés problémát okozva, vagyis mindig elfelejtem az évfordulókat. :-O

Dvorszky határőr 2013.10.30. 19:08:56

@wrstjnethn: nemtom, végülis a robbantástól elálltam a hang miatt. :))

paveway 2013.10.30. 19:34:45

@Dvorszky határőr: egy kedves barátom a születésnapjára időzítette az esküvőjét. 2 legyet egy csapásra. Igaz, pénteki esküvőn sem voltam még ezen kívül. Jó, hogy nem keddre esett:)
Én pedig a születésnapomon kértem meg az asszony kezét. Sosem felejtem el :)

HighTroller 2013.10.31. 08:07:10

sőt, kedves határőr azt is elfelejtette, hogy mára új posztot kéne kirakni. nagyon remélem, hogy azért késik, mert tegnap este kiszöktek és még nem értek vissza... különben visszateszem konyhásnak adyligetre.

Rollende Landstrasse 2020.08.26. 16:55:12

Meghallották a kutügyön. Ki van ott? Á, csak a Dvorszky csinált megint valami hülyeséget. Es ezzel el volt intézve. :)
süti beállítások módosítása