Centi_30.jpg277

 

 

 

 

Augusztus 16 Vasárnap


Délután kutyával a F2-n. Pofást vittem magammal, kedvelem, látszik, hogy fiatal, hogy nemrég még kölyök volt. De meleg van nagyon, kifeküdtünk a beton mögé, én aludni próbáltam.

Késett este a váltás. Ezt az ember nagyon zokon veszi. A szolgálat az oké, azt nyomni kell, de hogy egy perccel is hosszabb legyen, mint kellene, az kiborító. Nem tudtuk meg az okát, de mindannyian dühösen szálltunk fel a kocsira.

Este 11 körül, amikor visszaértünk szolgálatból döbbenetes hír fogadott a laktanyában. Felbolydult méhkasra hasonlított az épület, nagy szaladgálás és kisebb csoportokban pusmogás.

Felborult a Kutügy UAZ nyolc emberrel.

Balog, aki jó lesz majd sofőrnek, bebizonyította, hogy nem lesz jó.

A rekonstruált történet szerint ez volt az első éles szolgálata, eddig tanulószolgálatba járt, mindig volt vele valaki, pontosabban ő eddig sosem vezetett, csak a feladatot, útvonalakat figyelte, tanulta. Ma osztották be először éles sofőr szolgálatba. Nem szokás UAZ-t használni a szolgálatosok szállítására, nem fér bele annyi ember, amennyi kell, de most lett volna ez módosítva Balog miatt, mert IFA-ra nem akarták tenni.
uaz.jpg
Állítólag nem tett meg összesen két kilométert, már elkezdte röhögve ijesztegetni a benn ülőket, egyenes úton jobbra aztán balra húzva erőteljesen a kormányt billegtette a kocsit, amit az UAZ nehezen visel, és benne ülve valóban ijesztő. Szóltak neki, hogy elég, beszartunk, most már mehetnél normálisan, de röhögött, hogy hát ennyitől beszartok?
És tovább szlalomozott.


Az UAZ egy doboz. Úgy is viselkedik. Addig áll az egyik lapján, amíg át nem billen a másikra. És mondják, hogy elkezdett megbillenni, Balog igyekezett ellenkormányozni a saját hülyeségének, de akkor meg a másik oldalon látszott kibillenni a kaszni. Nyilvánvaló lett, hogy ez védhetetlen, de Balog becsületére legyen mondva, ijesztgetésben alapos volt, mert ezt a manővert négyszer, ötször meg tudta csinálni, annak reménye nélkül viszont, hogy megoldja, így az összes benn ülő már az elsőnél tudta, hogy végük van, de még volt idejük ezt a tényt az egyre jobban billegő autóban emésztgetni a tényleges borulásig. Aztán repültek egy nagyot, repült minden, tártáskák, géppisztolyok, lábak, karok, törzsek. És törtek is.

Nem halt meg senki, volt, aki néhány karcolással megúszta, de lábszár, felkar, borda és kulcscsont törések szép számmal akadtak. Matyiról, a korosztályombeli, széles vállú, vagány jóképű gyerekről hallottuk a legrosszabb történetet, neki a kulcscsont törése mellett a géppisztoly csöve benyomta a szemét kb. két centi mélyre. A fegyveren van egy csőszájfék elnevezésű alkatrész, ami egy vastagabb csőrészlet, amin eltérő méretű, ovális alakú nyílások engedik el a kirepülő lövedéket követő gázokat.

Valami olyasmi a szerepe, hogy ettől ugyan veszít az erejéből a kirepülő lövedék, kisebb lesz a hatótávolsága, viszont nem ránt akkorát a fegyver az elsütéskor, vagyis pontosabb. A vége szintén egy egész széles, majdnem tömör fémcső, de a gázok távozása miatt valószínűleg lényeges, hogy nem egyenes, hanem homorú a felülete, így a szemgolyó tökéletesen rá tud feküdni, a fémrészek szépen felfekszenek a szemfehérje területeire, a pupilla pedig pont belenéz a csőbe. Így mivel a fegyver vége szemgödör átmérőjű, magát a szemgolyót nem tudta roncsolni, de ahogy Matyi térdei között tartotta a fegyvert letámasztva az autó padlójára, majd mikor a borulásnál teljes testből lefejelte a csövet az nem szúrta ki a szemét, hanem betolta a koponyába mélyen.

AMS_hovánszky_józsef_facebook.kicsi.jpg

Állítólag nem vakul meg, látni fog, csak nehéz lesz a szemét kiimádkozni a szemgödör széléig, mert eléggé megnyúltak a szemtartó inak. Mindenesetre mindenki kórházba került, az is, akinek semmi baja nincs. Balogot többet nem láttuk, állítólag leszerelték, de már a cuccait is valami Adyligetről küldött hadnagy vitte magával.

Ami érdekes, hogy ő volt az egyetlen, aki karcolás nélkül úszta meg a balesetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr465359041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A sportág nagy és színes egyénisége 2013.08.16. 13:07:57

Semmi futkoso, semmi katonai ugyeszseg? Nalunk anno ennel sokkal kisebb dolgokert szortak az egy-masfel eveket Szikesfehervaron (pedig az 2001-ben volt)

Dvorszky határőr 2013.08.16. 13:18:38

@A sportág nagy és színes egyénisége: Balog valami fejesnek volt a valakije, szerintem semmi baja nem lett. Itt van a sztorija:
surrano.blog.hu/2013/08/11/_259_nap_bolcs_tisztikar

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.17. 12:05:33

Érdekes blog. :-)

Gondolom Balog azóta a ballib holdudvar oligarchája lett, budai villával, adria-parti nyaralóval...
De talán erről Nagymesterházy elvtárs-uraságékat kéne megkérdezni.

johnibyg 2013.08.17. 12:08:51

Tippmixen nagy összegben megtettem volna, hogy Balog sértetlenül száll ki az UAZ-ból...

Don Quixote de la Ferko 2013.08.17. 14:00:01

Mázlijuk volt. A Dagály előtt vagy 20 évig állt egy fa, törzsén egy szerencsétlenebb UAZ-os baleset nyomával. Ott sajna halott is volt. Ennek köszönhetően "keményedett" be a PV3694.

lyken 2013.10.22. 11:41:33

Nem csodálkoznék, ha a kilazult szemű delikvens később leszervezte volna a komplett tisztikar szerencsétlen fatális baleseteit...
süti beállítások módosítása