2013.02.15. 06:00
(82. nap) Ferihegyi FEP
459
Február 15. vasárnap
A laktanya három alegységből állt.
Az egyik a törzs-szakasz. Ez a laktanya ellátását végző katonák csoportja, sofőrök, raktárosok, stb. alkotják. Ide kerültem, úgy tűnik, szakács leszek. Valamit majd ki kell találnom, valami okosat, nem fejjel nekirontani a Határőrség földi helytartóinak, ahogy eddig tettem.
A másik az 1. század, az útlevélkezelők csoportja, a hiedelem szerint különféle fejesek elkényeztetett kölkei, mind csókos, mert ez a legjobb hely a határőrségnél.
A 2. század pedig a repülőgépek mellett 8 órában őrszolgálatot teljesítők csoportja, a KAMPÓS-ok. Valóságos büntetőszázad a ferihegyi FEP-en belül, a törzsszakasz és az első század katonái féltek attól, hogy ide kerüljenek, mint a tűztől. Remekül lehetett mindannyiukat fegyelmezni az áthelyezés emlegetésével.
A laktanyát laza drótkerítés vette körül, két épületből, a kétszintes legénységi körletből és a parancsnoki épületből állt. A piciny, alig 200 fős laktanya egy gazos területet foglalt el a két repülőtér között, közel a tűzoltásra szánt mesterséges tó mellett. Közvetlen a laktanya legénységi épületétől, illetve a mellette futó kerítéstől pár méterre zajlik a civil élet, itt halad el mellettünk a ferihegyi reptérre vezető út, de a kerítés és az út közti területre betonfalat húztak fel, látni kocsit nem lehet, a hangjuk jut be csak, de az is nagyon megszűrve, foszlányosan.
Nyírő alezredes a laktanya parancsnok és a parancsnokság tagjai, mind elkötelezettek szocialista hazánk védelmét, a katonák kényelmetlenségének növelését és a józan ész teljes mellőzését illetően.
23 komment
Címkék: törzs épület raktár drótkerítés szakasz legénység
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Oldm4n 2013.02.15. 21:51:42
Dvorszky határőr 2013.02.18. 09:33:34
Viszont amikor én voltam, a négynaponta 8 órás szolgálat volt ismeretlen.
:))
Oldm4n 2013.02.18. 14:33:45
HajdúB 2013.06.02. 20:03:38
Mi 78 -ban vonultunk be, Biharkeresztes- Ártándi feppen voltunk.A srácok többsége a környékbeli falukból jött Tsz paraszt felmenőkkel.Ugyan mi protekciónk lett volna ? Én ugyan felköltöztem Pestre de jelenleg egy multinak dolgozom szerelőként. Aról hogy milyen jó volt Feppesnek lenni hát tudnák mesélni.Havonta 3 szabadnap amit általában a pihenő időre kaptunk meg.Minden harmadik nap éjszakai szoli. 17 től reggel 7 ig. Nyáron álljál a betonon a tűző napon. télen ugyan ott.Amikor utlevelet kezeltél akkor meg folyamatosan jött a kocsi áradat. Ha vonatnál voltál hiába járt le a szolid a kurva vonat késet, télen néha 2-3 órát is, addig nem mehettél be az őrsre míg nem jött meg a vonat. Ezt meg én mondom hogy legenda hogy a Feppeseknek milyen jó dolguk volt.Nem beszélve a felelősségről ha elbasztál valamit ott volt a bélyegzőn a számod, simán visszakerestek. Engem egy jó félév múlva fenyítettek meg, mivel a lengyel újból jött hozzánk és Szobnál egy hivatásos kiszúrta a bélyegzöm.Na ennyit a jó helyről.
Dvorszky határőr 2013.06.04. 11:51:38
Maczi 2013.10.14. 23:51:48
Akkoriban még lapos tetejű volt mindkét épület. A tiszti épületet és a legénységi nemsokkal korábban kapta meg a HÖR Ferihegytől. Valami gazdasági épületek voltak. Ferihegy2 megnyitása miatt kellett a bővítés, mert a régi helyen, a D portánál levő barakkokban nem fért már el a legénység. Amíg nem készültek el ezek az épületek, addig a plusz létszám Adyligetről jött naponta.
Mikor átadásra került a felújított legénységi épület, kb. 1986 elején, akkor a barakkokba az ÉPK-sok kerültek egy másik barakkból a reptéren belülről, akik a tiszti épületet újították fel és 86 végére került átadásra. Az a barakk, ahol korábban az ÉPK-sok voltak, a gazdasági, politikai, pártvezetőségi, gépkocsis barakk lett, amíg el nem készült a tiszti épület.
Maczi 2013.12.02. 21:18:43
Blazsejdoki 2014.05.17. 12:02:41
Blazsejdoki 2014.05.17. 12:07:36
csucsu63 2014.05.17. 16:59:55
Viszont a MÁV menetrendet kívülről fújtuk.
Blazsejdoki 2014.05.17. 18:19:37
Dvorszky határőr 2014.05.18. 00:43:48
Dvorszky határőr 2014.05.18. 00:49:47
Azért az izgalmas korszak lehetett, amikor a ferihegy kettőt indítani kellett, elképzelésem sincs hogy mehetett, mindez, hogy az egyik reggel egyszercsak mindenki elfoglalta a helyét, és az irányítók, oda irányították az első gépet és ezzel elindult f2?
Itt a blogon ismertem meg egy korosztályod, illetve talán fél évvel lehetett idősebb, a Fjord nevű őrkutya gazdája volt, talán ismered, Kovács Béla, nagyon jó képeket küldött, a facebook oldalon a képek közt megtalálod.:)
Blazsejdoki 2014.05.18. 10:21:16
Kovács Bélát sajnos nem ismerem. Nem nagyon keveredtünk a másik század beliekkel.Nem azért mert bármi baj lett volna, csak így alakult. Mi is de ők is nagyon le voltunk terhelve a szolgálattal. Nagyon sokat dolgoztunk.A 85 decemberi terror támadások után például volt egy rettenetes 2 és fél hónapunk. Na az nem volt semmi. Tudnék mesélni napokig.
A beüzemelés elég simán ment. Volt egy jó kis idő amikor próba üzem volt. Minden úgy ment mint a forgalomba csak utasok nélkül. Vagy próba uasokkal akik helyi dolgozók voltak. Nem sok gond volt úgy emlékszem.
csucsu63 2014.05.18. 14:06:50
A létszám sem volt nagy,és ha sokan hazamentek alig maradtunk.Gondolom költözés előtt fel duzzasztották a létszámot.
85 májusában leszereltünk,így megúsztuk a költözést.
Blazsejdoki 2014.05.18. 14:38:44
Dvorszky határőr 2014.05.20. 13:31:55
Nagyon fura amúgy, mert amikor oda kerültem, azt hittem minden évtizedek óta változatlan, azt sem tudtam hogy a ferigehy kettő csak egy évvel korábban nyitott, nagyon érdekes ezeket a történeteket hallani. Meg kéne írnia valakinek a ferihegyi FEP történetét :)))