Centi_30.jpg

451


 

 

Február 23. Hétfő

Ferihegyen minden leszerelő korosztálynak van neve. Ha jól tudom a honvédséghez félévente vonulnak és náluk három korosztály létezik, a kopasz, a gumi és az öreg. A határőrségnél negyedévente van vonulás, így a korosztályokat is másképp nevezik.

Itt mindenki hat hónapig kopasz, hat hónapig fiatal, három hónapig öregedő és három hónapig öreg.

A különböző időpontban vonulók mind gyűlölik egymást. Na nem komolyan, de az „egy vérből való”-ság mindent felülír, az egymást nem kedvelő emberek összetartanak másokkal szemben, csak azért mert együtt vonultak, együtt is szerelnek majd. Ez utóbbi a meghatározó, én májusi vagyok, májusi leszerelő, nem az számít, hogy novemberben vonultam. Van egy nagyon is érzékelhető véd-dac szövetség az azonos hónapban, de különböző évben leszerelők között is, vagyis a májusban most leszerelő öreg katonák engedékenyebbek, vagy egyenesen védelmükbe veszik a jövő májusban leszerelőket, tehát minket. Minden leszerelő korosztálynak van egy elnevezése, amit viselni jog és egyben megtiszteltetés, a jó hírnevét védeni, öregbíteni pedig kötelesség. Nagyon komoly viselkedésbeli vétség kell ahhoz, hogy az idősebb testvérkorosztály is megvonja a védelmét. Az lesz igazi kitaszított.

magus.jpgA májusban szerelők elnevezése a MÁGUS, az augusztusiaké a MAMUT, a novemberieké a BERBEN, a februáriak pedig a SAS-ok. Szövődhetnek barátságok, különböző korosztályok között, de Berbennek, Mamutnak lenni, az sokkal több volt. S mivel öreg Berben és Sas gyámságot vállalt a fiatal Berben és Sas fölött, életbevágó volt tudni, ki mikor szerel pontosan. Ezeknek az elnevezéseknek az eredete a homályba vész, senki nem tudja, de foggal-körömmel ragaszkodik hozzá és mindenki fontosnak, lényegesnek tartja tudni, tudatni, ő maga micsoda. Olyan ez mint a kísérlet a majmokkal, banánnal.

Basa Mágus, ez fiatal Mágus mivoltom okán egy leheletnyi védőhálót jelentett. Robi Berben, vele szemben nem is ártana némi védelem. Valahogy egyre inkább elhidegülünk egymástól. Az, hogy ismerem a suliból csak annyit tesz, pontosan tudom, hogy egy kis genyó. Ő is annak tart engem. Ez az ellenszenv később a beosztásban is meglátszott, mindig én keltem korán. Persze kopasz vagyok, de ő a barátságosságnak még a látszatára sem adott.

Jó, igaz, én sem.

Kicsi konyha, hárman vagyunk, isteni dolgunk lehetne, csak egy kicsit kooperatívabbnak kellene lennünk. Vagy csak közönyösnek, minimális tolerancia mellett. De nem. Nem ment.

Ha csak egy kicsit megengedőbb Robi hanglejtése, ha az egyértelmű utasítás után, megveregeti a vállam és hozzáteszi, hogy „rendben?”, akkor is utasításnak vettem volna, kérdés nélkül tettem volna amit kell, de tőle nehezen viseltem, hogy száraz hangon parancsokat oszt. Ezért lassanként elkezdtem beleszarni a dolgokba és egyre biztosabban alakult ki az ellenkezés. Az sem javított a helyzeten, hogy az első naptól kezdve tudták mindketten Basával, hogy el akarok kerülni a konyháról. Basa a vitathatatlan pöffeszkedése közepette figyelt arra, hogy mindig jó szándékkal felhívja a figyelmem, hogy ha netán mégis a konyhán maradok, olyan dolgom lesz majd, mint neki van. És milyen hülye az, aki ezt ne akarná? Az egész Népköztársaságban az összes fegyvernemet és sorállományú beosztást figyelembe véve ferihegyi FEP szakácsnak lenni az első tízben benne van. Semmit nem kell csinálni, még főzni sem, ami egy konyhán igen ritka helyzet. Rajta múlik, ki mennyit és milyet eszik, neki magának mindig a legjobb falatok jutnak, de mindig van valamennyi tartaléka, következésképp alkuképes terméke, emiatt a legjobb surranó, a legjobb zsávoly, a legjobb körlet, a legnyugodtabb pihenőidő az övé, sosem takaríttatják, sosem osztják be egyéb laktanyai feladatokra, még a hivatásos tisztek sem. Aranyélet.

Csakhogy én unom ezt.

A bejegyzés trackback címe:

https://surrano.blog.hu/api/trackback/id/tr254941564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2013.02.23. 13:59:17

Ismét megdöbbent, hogy lehet ezt nem szeretni??? :D

Oldm4n 2013.02.23. 14:00:41

(Rossz a sorrend. A SAS van elöl. Az az egyes vonulás/szerelés...) ;)

Dvorszky határőr 2013.02.23. 14:18:55

@Oldm4n: Nemtom, én elképzelni se tudom máshogy a világegyetemet, csak úgy hogy a Mágus az első.
:))

bagamoyo 2013.02.23. 14:26:25

@Dvorszky határőr: Igen, ez márványba vésetett. Én speciel sasból nem is láttam öreget 544 nap alatt. :)

más.
Mikor szerelsz? novemBERBEN (ez még nem veszett homályba.. :) )

(h)öreg 2013.02.24. 15:01:42

Ahol én voltam:(Sopron,hír szd)3 hónap újonc- még a kiképzőben.3 hónap kopasz
3 hónap fiatal
3 hónap öregedő
3 hónap öreg
3 hónap leszerelő.

Dvorszky határőr 2013.02.24. 17:07:21

@bagamoyo: Nemsokára itt a május, leszerel az öreg Mágus.
:)

Dvorszky határőr 2013.02.24. 17:08:16

@(h)öreg: Igen mondjuk ez egy elég logikus sorrend.
:)

(h)öreg 2013.02.24. 20:00:55

Néhány leszerelő vers:
Öreg vagyok mint a Rája,leszerelek februárban
Öreg vagyok mint a Mágus, nemsokára itt van május
Öreg vagyok mint Túzok,augusztusban haza
húzok
Öreg vagyok mint a Medve,leszerelek novemberben

Dvorszky határőr 2013.02.25. 15:36:30

@(h)öreg: De régiek ezek. :))) Fogadok, hogy sokat nem kellett ezeket a versikéket felmondanod az utóbbi húsz évben. :)

(h)öreg 2013.02.25. 20:08:37

@Dvorszky határőr: Valóban nem!Én egyébként "Túzok" voltam,éppen tegnap volt 30 éve hogy bevonultam!

Dvorszky határőr 2013.02.26. 09:38:32

@(h)öreg: Klassz szitu, hogy pont a 30 éves jubileumon, van lehetőség leszerelő versikét újra feleleveníteni. :)
Ferihegyen voltál Te is? Vagy ezek az elnevezések máshol is éltek? (mágus, berben stb)

(h)öreg 2013.02.26. 20:20:48

@Dvorszky határőr: Én Sopronban voltam a híradó századnál,a kiképzést Adyn kaptam,de nekem nem voltak ennyire negatív
élményeim, mint neked. Az elnevezések itt nem voltak használatosak,csak a verseket
skandáltuk.

Dvorszky határőr 2013.02.27. 10:23:48

@(h)öreg: Manapság már nem nevezném ezeket negatív élménynek, így hogy minden napját át kell vennem újra, még szeretem is. :)

HajdúB 2013.06.09. 22:07:10

Mi anno. 6 hónap kopasz.6 hónap gumi. 6 hónap öregedő. és 6 hónap öreg.Nekem a mai napig megvan az utolsó 6 nap centim. Ezt nem vágtam le.Nem tudom hogy kiknél volt az a hülye gyerek játék. A gumiknak betették az öregek a sípot,majd ha öregedő lett kivették a sípot.
Ez azt jelentette hogy rajtaütés szerűen lefogtak és mellcsontot a kanállal jól elverték. Ezt még a legnagyobb gyerekek sem úszták meg, volt akit nyolcan fogtunk le.

Maczi 2013.10.15. 00:06:11

Nekem Robival nem volt semmi bajom. Igaz, egy korosztály voltunk, vagyis ebben az időpontban berben. :) Mindig volt kajám, mégha későn is végeztem. :)

Gombos 2018.04.16. 23:11:11

En '90 oktobereben vonultam Csornara, majd Kophaza. En mar csak egy evre vonultam de magusrol sas-rol nem hallottam ugy latszik felenk ez nem volt divat.

Dvorszky határőr 2018.06.15. 16:40:54

@Gombos: Ahogy beszélgettem más határőrökkel is, úgy néz ki, hogy ez csak ferihegyen volt. Vagy csak nagyon kevés laktanyában.
süti beállítások módosítása